۰۲ آذر ۱۳۸۹ - ۲۳:۵۱
کد خبر: ۹۱۲۶۱

یادمان شهید حجت الاسلام قنوتی در قم رونمایی شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری یادواره نخستین شهید روحانی دفاع مقدس، یادمان شهید حجت الاسلام قنوتی در قم رونمایی شد.
حجت الاسلام شهيد قنوتي نخستين شهيد روحاني
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همزمان با برگزاری مراسم یادواره نخستین شهید روحانی دفاع مقدس و شهید شاخص بسیج طلاب و روحانیان که با حضور مسؤولان استان، طلاب و روحانیان و خانواده های شهدا و ایثارگران در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، از نماد یادمانی شهید حجت الاسلام محمدحسن شریف قنوتی رونمایی شد.

بر اساس این گزارش در این مراسم که عصر روز سه شنبه برگزار شد، سردار مهدوی نژاد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب(ع) قم، حجت الاسلام کدخدایی نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج مستضعفان، حجت الاسلام دری جانشین سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور، خانواده شهید قنوتی و شماری از مسؤولان بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور داشتند.

حجت الاسلام دری جانشین سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور، در این مراسم در سخنانی ابراز داشت: نماد یادمانی شهید حجت الاسلام قنوتی بعد از رونمایی در مقابل مسجد جامع خرمشهر نصب خواهد شد.

در این مراسم همچنین از سوی سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور و نمایندگی ولی فقیه در سپاه قم، با اهدا لوح تقدیر از همسر حجت الاسلام صدوقی و فرزند این شهید بزرگوار تجلیل و قدردانی شد.

گفتنی است مراسم یادواره حجت الاسلام قنوتی نخستین شهید روحانی دفاع مقدس و شهید شاخص بسیج طلاب و روحانیان عصر روز سه شنبه دوم آذرماه، با حضور مسؤولان استان، طلاب و روحانیان و خانواده های شهدا و ایثارگران در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد.

شهید حجت الاسلام شریف قنوتی در سوم تیرماه سال 1313 در روستای قصبه از توابع اروند رود آبادان در خانواده ای روحانی دیده به جهان گشود و با توجه به نبوغ ذاتی و ارشادات پدربزرگوارش به کسب و تحصیل علوم دینی پرداخت.

این شهید بزرگوار مقدمات حوزه را نزد عموی خود تحصیل کرد و در سال 1337 با توجه به رونق علمی حوزه علمیه بروجرد، برای ادامه تحصیل علوم دینی به این شهر مهاجرت کرد و نزد آیت الله حاج شیخ علی محمد نجفی دوره سطح و بخشی از درس خارج حوزه را تلمذ کرد.

حجت الاسلام شهید قنوتی برای ادامه تحصیل خود در مدارج عالیه حوزه، به حوزه علمیه قم پا نهاد و در محضر درس امام خمینی(ره) و مرحوم حضرت آیت الله گلپایگانی تا مرتبه اجتهاد نیز پیش رفت.

این شهید بزرگوار در نهضت امام راحل، انقلاب اسلامی و صحنه های نبرد حق علیه باطل در دفاع مقدس نیز نقشی بی بدیل داشت. /924/پ202/ص
ارسال نظرات