۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۹۲۲۷۹
حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی:

حوزویان در مسیر رهبر معظم انقلاب حرکت می‌کنند

خبرگزاری رسا ـ استاد سطح عالی حوزه علمیه قم، تحول در حوزه های علمیه را مورد اتفاق همه علما و مراجع و بدنه حوزه دانست و حوزویان را تابع مسیر ولایت فقیه و مقام معظم رهبری ارزیابی کرد.
حجت‌الاسلام والمسلمين فقيهي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین فقیهی از اساتید حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در نخستین نشست مشترک جامعه مدرسین و استادان سطح عالی و دروس خارج حوزه علمیه قم که با حضور حضرت آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید، در سالن همایش های مدرسه عالی دارالشفا قم برگزار شد، با اشاره به سفر مقام معظم رهبری به استان قم و بیاناتی که ایشان در جمع حوزویان ایراد کردند، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سفر اخیرشان به استان قم بر ارزش فقه و فقاهت در حوزه علمیه تاکید داشتند.

وی با بیان اینکه آنچه مورد انتظار مراجع، رهبری و علما است مساله فقاهت است تصریح کرد: مساله فقه و فقاهت مبتنی بر فهم درست و دقیق از کتاب و سنت است.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی ابراز داشت: اگر کوچک ترین انحرافی از فهم کتاب و سنت اتفاق بیفتد این یک ظلم بزرگ برای حوزه خواهد بود.

هشدار نسبت به نزول فقه و ادبیات عرب در حوزه

وی اظهار داشت: تحولی که مقام معظم رهبری بارها به آن اشاره و تاکید داشته اند، باید پیگیری شود و اتفاق بیفتد و یکی از مهم ترین جهات آن این مساله است که متاسفانه باید بگوئیم مساله فقه و فقاهت و همچنین ادبیات عرب در حوزه در حال نزول است.

حجت الاسلام والمسمین فقیهی با اشاره به اشکال برخی از طلاب در ادبیات عرب بیان داشت: اگر ادبیات طلبه کامل و درست نباشد در پایه های بعدی دچار مشکل خواهد شد و باید در این راستا فکری اساسی کرد.

وی تقویت پایه های ابتدایی طلاب حوزه های علمیه را ضروری دانست و گفت: خوشبختانه مدیریت حوزه، شورای عالی و جامعه مدرسین در این راستا تلاش های بسیار خوبی را انجام داده اند.

استاد سطح عالی حوزه علیمه قم عنوان داشت: اگر مساله پایه های تحصیلی ابتدایی طلاب درست شود، سایر امور از جمله مساله تهذیب و اخلاق نیز حل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین فقیهی در ادامه سخنان خود تحول در حوزه های علمیه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: تحول اصیل و واقعی مورد اتفاق همه حوزویان از جمله مراجع تقلید و علما است و این موفقیت بزرگی برای حوزه است و باید از این شرایط استفاده کرد.

وی اظهار داشت: در سفر با برکت مقام معظم رهبری به قم، نشان داده شد همه حوزه در مسیر رهبر معظم انقلاب حرکت می کند و همه، رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب را اطاعت خواهند کرد. /924/پ202/ع

ارسال نظرات