۱۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۹۲۵۸۱
همزمان با دهه اول محرم؛

650 گفتمان دینی در مدارس اردبیل برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ‌ همزمان با دهه اول ماه محرم بیش از 650 گفتمان دینی با محوریت عاشورا و نهضت عظیم کربلا در مدارس استان اردبیل برگزار می‌شود.
گفتمان ديني
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام هاشم بهشتی، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی استان اردبیل با تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) اظهار داشت: ماه محرم فرصت مناسبی است تا دانش‌آموزان و نسل آینده با پیام و محور حرکتی حضرت سیدالشهدا (ع) آشنا شده و یک روند مناسب را در این حوزه شاهد باشیم.

وی با اشاره به سند چشم‌انداز 20 ساله نظام با هدف رسیدن جمهوری اسلامی ایران به قله‌های رفیع پیشرفت و توسعه در همه ابعاد تصریح کرد: در کنار دست یافتن به جایگاه اقتصادی برتر، از منظر فرهنگی نیز باید در قالب این سند 20 ساله به جایگاه ممتاز منطقه دست یابیم.

حجت الاسلام بهشتی با یادآوری این که در حوزه دین و دین‌مداری جایگاه اردبیل بسیار ارزنده و رفیع است، افزود: اردبیل به عنوان یک استان ولایتمدار و بنیانگذار مکتب تشیع علوی تأثیرگذاری خاص داشته و توانسته است در مقاطع مختلف اصالت و رسالت خود را به خوبی نشان دهد.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل با بیان این که امروز در فضای جنگ رسانه‌ای و فرهنگی دشمن باید مراقب الگوها و معیارهای فرهنگی باشیم، خاطرنشان کرد: فرهنگ حوزه پیچیده‌ای است که باید تلاش کنیم در این پیچیدگی‌ها ظرافت‌ها را نیز به خوبی شناسایی کرده و با طرح آن از بسیاری آسیب‌ها پیشگیری کنیم.

حجت الاسلام بهشتی اضافه کرد: دنیای غرب به ویژه آمریکا سعی می‌کند پروژه ایران هراسی و شیعه هراسی را تقویت کرده و به اهداف شوم خود برسد، اما غافل از این که ماهیت استکباری این رژیم برملا شده و توطئه‌ها نیز در حال خنثی شدن است.

وی، تصویب میلیاردها ریال بودجه علیه نظام جمهوری اسلامی ایران را در کنگره آمریکا یک خیانت آشکار و جسارت واقعی علیه نظام اسلامی برشمرد و ادامه داد: با تحریک گروه‌هایی چون وهابیت علیه نظام شیعه این نظام استکباری سعی می‌کند اهداف شوم خود را عملی کند.

حجت الاسلام بهشتی یکی از مأموریت‌ها و تکالیف نظام‌های استکباری را در میدان جنگ رسانه‌ای و مجازی استفاده از ابزارها برای بی‌اعتماد ساختن مردم عنوان کرد و گفت: در این بین شبهه‌افکنی در دین و مسائل اعتقادی از شیطنت‌های نظام سلطه است که تا به امروز نیز کوشیده پیام عظیم و تأثیرگذار عاشورا را خدشه‌دار کند.

وی افزود: یکی از راه‌های مبارزه با این توطئه پیچیده برپایی گفتمان‌های دینی با هدف معرفی آموزه‌های دینی و مذهبی است تا نسل جوان بتواند برای سؤالاتی که در ذهن دارد جواب‌هایی روشن و شفاف و به دور از هرگونه شبهه‌افکنی پیدا کند.

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل یکی از هدف‌های اصلی این گفتمان‌ها را پاسخ به سؤالات متنوع جوانان در حوزه‌های مختلف به ویژه موضوع مرجعیت و تقلید عنوان کرد و ادامه داد: وهابیت خبیث سعی دارد با مخدوش کردن موضوع مهدویت و شبهه‌افکنی در این موضوع برخی افکار و اندیشه‌های شیطان‌پرستی را رونق دهد و در عوض با صرف هویت‌ها، اصالت‌ها و معنویت‌گرایی جامعه را تهی کند./935/د102/الف
ارسال نظرات