۱۷ آذر ۱۳۸۹ - ۲۰:۵۷
کد خبر: ۹۲۶۸۹
آیت الله استادی:

محرم و صفر مکتب اسلام را حفظ کرده است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، انقلاب اسلامی را برگرفته از قیام عاشورا دانست و از ماه های محرم و صفر به عنوان عوامل مؤثر در حفظ مکتب و دین مبین اسلام یاد کرد.
 آيت الله استادي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله رضا استادی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، چهارشنبه شب، در جمع عزاداران حسینی حرم حضرت معصومه(س)، با تسلیت ایام عزاداری اباعبدالله الحسین(ح) بر ضرورت برگزاری باشکوه عزاداری این امام همام تاکید کرد و گفت: محرم و صفر مکتب و دین مبین اسلام را حفظ کرده است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران نیز نشات گرفته از قیام عاشورا است و خوشبختانه نظام اسلامی دستاوردهای بسیاری را در عرصه های مختلف به دست آورده است.

آیت الله استادی با اشاره به روایتی از امام حسین(ع) بیان داشت: سومین امام شیعیان می فرمایند: مردم بنده دنیا هستند و دین آنان نیز لغلغه زبان شان است.

وی در ادامه با بیان اینکه انسان در مسیر دو راهی باید راه مستقیم و درست را انتخاب کند، افزود: انسان های متقی و مؤمن در هنگام امتحان شدن بسیار کم هستند؛ این گونه افراد در هر محفل و مجلسی حاضر نمی شوند و به حلال و حرام الهی توجه دارند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با تبیین فلسفه قیام ابی عبدالله الحسین(ع) تاکید کرد: امام حسین(ع) برای اینکه دین پیامبر اصلاح شود و محفوظ بماند از همه چیز خود گذشت و جان خود را در این راه از دست داد و این مساله باید برای ما یک معیار و شاخص بسیار مهم و دقیق باشد.

وی ادامه داد: بسیاری از افراد جامعه حاضر نیستند برای دین خدا دست از دنیا بکشند و به کمک دین بشتابند، در حالی که در این گونه مواقع باید دنیا را فدای دین کرد، نه دین را فدای امور دنیوی.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به روایات مؤید این نکته، خاطرنشان کرد: ارزش های دینی در جامعه از همه امور مهم تر است و ما باید به گونه ای باشیم که تحت هیچ شرایطی به دین آسیبی وارد نشود و همه آحاد جامعه باید به این اصل مهم توجه کنند.

امام جمعه موقت قم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امتحان یک سنت الهی است و برای هر فردی در زندگی پیش می آید، ابراز داشت: باید از خداوند تبارک و تعالی بخواهیم که در این آزمون ها ما را رها نکند و به گونه ای رفتار و عمل کنیم که از این آزمون های سخت و دشوار سربلند و موفق بیرون بیائیم.

آیت الله استادی بیان داشت: درسی که از امام حسین(ع) باید بگیریم این است که بدانیم همیشه در حال امتحان شدن هستیم و همواره در مسیر دو راهی های بسیاری قرار می گیریم؛ در چنین شرایطی اگر بخواهیم جزو متدینان باشیم باید از خود و نفس خویش مراقبت کنیم.

وی اظهارداشت: داستان عاشورا و مساله امام حسین(ع) باید در زندگی فردی و اجتماعی ما نقش داشته باشد و ما نیز همچون یاران باوفای ابا عبدالله الحسین(ع) برای دین اهمیت ویژه ای قائل باشیم و دین را فدای دنیا نکنیم. /924/پ22/ص
ارسال نظرات