۱۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۷
کد خبر: ۹۲۷۲۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

نقش‌آفرینی حضرت زینب، سبب ماندگاری قیام عاشورا شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، نقش‌آفرینی حضرت زینب(س) را یکی از رازهای ماندگاری عاشورا اعلام کرد و اظهار داشت: این نهضت پس از گذشت هزار و 400 سال با نقش‌آفرینی حضرت زینب (س) ماندگار شده است.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در گردهمایی اعضاء هیأت امناء مساجد شهرستان رضوانشهر که در محل مجتمع فرهنگی حضرت معصومه(س) پره سر این شهرستان برگزار شد، با بیان این که مسؤولان هیأت‌ها و مساجد باید تلاش کنند عزاداری‌ها بر‌گرفته از شعور حسینی باشد، گفت: عاشورا یک مجموعه ارزشمند است و همه اقشار در این مجموعه ارزشمند به توحید، مبارزه با فساد و خرافه دعوت شده‌اند. 

وی افزود: آنچه که در باز خوانی قیام اباعبدالله الحسین(ع) مشاهده می شود این است که علت و فلسفه قیام عاشورا مبارزه با جهل و نادانی، از بین بردن انحرافات و عمل به سنت رسول الله و احیای امر به معروف و نهی از منکر است.

حجت الاسلام یاری، حمایت از مظلومان، احیای ارزش‌های دینی و آشنایی مردم با وظایف خود را فلسفه قیام عاشورا از نظر امام حسین(ع) ذکر کرد و خاطرنشان کرد: امام حسین(ع) برای رسیدن به این اهداف بزرگ تمام هستی خود را فدا کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان همچنین با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در آگاهی بخشی نهضت عاشورا به نسل جوان تصریح کرد: دانشگاهیان و اساتید دانشگاه نقش مهمی را در معرفی و تبیین قیام امام حسین (ع) برای نسل جوان دارند و جوانان می توانند با الکو گرفتن از قیام عاشورا و پاسداشت ارزش ها و احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه اسلامی گام بردارند.

وی، وجود برکات در این عالم را برگرفته از نهضت عاشورا خواند و خاطرنشان کرد: اگر مسلمانان امروز در سراسر جهان می‌توانند ندای توحید سر دهند به برکت نهضت خونین عاشورا است.

حجت الاسلام یاری، با اشاره به این که قیام امام حسین(ع) موجب شده جهان اسلام زنده بماند و جاودان شود، خاطرنشان کرد: تنها راه متعالی عاشورایی زندگی کردن است و پیام واقعی عاشورا را باید بتوانیم درک کنیم.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، مبارزه با جهل، از بین بردن انحراف‌های اخلاقی و احیای سنت امر به معروف و نهی از منکر را از جمله فلسفه‌های قیام عاشورا ذکر کرد و افزود: این پیام باید در عزاداری عاشورا منتقل شود.

وی، ماه محرم را فرصتی ارزشمند برای ترویج، تبلیغ و اشاعه فرهنگ والای عاشورا بین اقشار جامعه خواند و خاطرنشان کرد: تبیین نهضت حسینی باید به گونه ای باشد که امام حسین(ع) نیز از ما راضی باشد.

حجت الاسلام یاری، نقش‌آفرینی حضرت زینب(س) را یکی از رازهای ماندگاری عاشورا اعلام کرد و اظهار داشت: این نهضت پس از گذشت هزار و 400 سال با نقش‌آفرینی حضرت زینب (س) ماندگار شده است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، بر الگوگیری مبلغان دینی از رویکرد حضرت زینب(س) تأکید کرد و گفت: حضرت زینب(س) با خطبه‌های آتشین خود قیام عاشورا را به گوش جهانیان رساند و امروز این وظیفه مهم و سنگین به عهده روحانیت است./950/پ202/الف
ارسال نظرات