۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۱
کد خبر: ۹۳۰۴۳
امام جمعه لالی خوزستان:

اقتدار نظام اسلامی در جهان از برکات ولایت فقیه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه لالی خوزستان، اظهار داشت: باید برای حفظ، بالندگی و اعتلای این نظام تلاش شود و ‌این خود امر به معروف و نهی از منکر است.
ولايت فقيه
حجت الاسلام سید حسین سیدی احمدی، امام جمعه لالی خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به دهه امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: باید برای حفظ، بالندگی و اعتلای این نظام تلاش شود و ‌این خود امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی اظهار داشت: اگر نظام انسجام داشته باشد، ضربه نمی‌خورد؛ امروز برای حفظ کیان اسلام، باید تابع امامت به عنوان اصل نظام باشیم؛ حفظ و اقتدار نظام اسلامی در جهان وام‌دار وجود رهبر معظم انقلاب و اطاعت از ولایت است.

امام جمعه لالی خوزستان، بیان داشت: در هر کشور یک نفر باید تمام کننده مسائل باشد و در کشور ما امام‌، اساس و کلامش فصل‌الخطاب همه است، اما در مواقعی بعضی‌ها سخنان امام را نمی‌شنوند و خودشان را به نشنیدن می‌زنند که فتنه و انحراف از همین نقطه شکل می‌گیرد و گسترش می‌یابد. 

وی تصریح کرد: جایگاه امامت از نبوت انبیاء بالاتر است، کما اینکه ابراهیم (ع) پس از آزمایش‌های سخت علاوه بر نبوت، مقام امامت را هم خدای متعال به او ارزانی داشت، بنابراین امامت اولویت است‌.

رییس شورای فرهنگ عمومی لالی خوزستان، با اشاره به اهمیت ماه محرم و صفر و گرامیداشت ایام عاشورای حسینی گفت: اعتقادات شیعیان‌ دارای دو بال است، یک بال، انتظار و مهدویت است و بال دیگر بال سرخی است که ریشه در عاشورا و شهادت دارد.

وی اظهار داشت: همه دیدند که در جریان حماسه هشت سال دفاع مقدس رزمندگان اسلام با تکیه بر این دو اعتقاد مهم چه حماسه‌ها و صحنه‌های بدیعی خلق کردند و چگونه ایران اسلامی یک تنه در برابر مزدوران و اربابان زر و زور قد علم کرد و سرافرازانه از این میدان سخت بیرون آمد.

حجت الاسلام سیدی احمدی، افزود: حال دشمنان می‌خواهند، با کمرنگ کردن مسائل عاشورا به این انقلاب ضربه بزنند، این نکته یکی از اهداف کلیدی آن‌ها است‌ و روحیه حسینی و شهادت‌طلبی را از مردم ما بگیرند و به جای آن نگرش مادی‌گرایی و عافیت‌طلبی را در جامعه اسلامی گسترش دهند.

این استاد حوزه علمیه لالی خوزستان، تصریح کرد: این وظیفه همه مسئولان، نخبگان و تاثیر‌گذاران در جامعه است که به شیوه‌های گوناگون مانع از بروز این اتفاق شوند که یکی از شاخه‌های اصلی جنگ نرم است‌.

وی خاطرنشان کرد: عاشورا، محرم و صفر حادثه‌ای نیست که به راحتی آن را از دست بدهیم، کما اینکه همه دیدند در جریان حوادث بعد از انتخابات سال گذشته‌ و در جریان فتنه، وقایع تاسف‌باری در روز عاشورای حسینی رخ داد و مشخص شد که چه کسانی و با چه اهدافی در طراحی و اجرای این سناریو هولناک دست داشتند.

امام جمعه لالی خوزستان، در ادامه سخنان خود، با بیان این که امام حسین (ع) برای احیای امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، بیان داشت: باید برای حفظ، بالندگی و اعتلای این نظام تلاش شود و ‌این خود امر به معروف و نهی از منکر است.

رییس شورای فرهنگ عمومی لالی خوزستان، یادآور شد: امروز بستر فروپاشی غرب فراهم شده است، زیرا ملت‌ها آگاه و بیدار شده‌اند ‌و راه تسریع این اضمحلال، جاری و ساری‌ شدن اراده پولادینی است که در ملت ایران سراغ داریم./945/ت303/ص
ارسال نظرات