۲۲ آذر ۱۳۸۹ - ۱۹:۴۹
کد خبر: ۹۳۰۹۱
امام جمعه نور:

بصیرت مهم ترین دستاورد عزاداری امام حسین است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نور گفت: بصیرت یکی از مهم ترین دستاوردهای مراسم عزاداری امام حسین(ع) است چراکه امام برای بیداری جامعه به شهادت رسید.
امام جمعه نور
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سیدحسین امیری، امام جمعه نور، امروز در همایش عاشورائیان ولایی در سالن اجتماعات نیما یوشیج این شهرستان گفت: بصیرت یکی از مهم ترین دستاوردهای مراسم عزاداری امام حسین(ع) است چراکه امام برای بیداری جامعه به شهادت رسید.

وی با اعلام این که وجود امام حسین(ع) آب زلال معرفت است، افزود: هرکسی که می خواهد از جام زلال معرفت آب بنوشد و از آب گوارای ولایت سیراب شود راهی ندارد که برود سرچشمه حیات و وجود نازنین امام حسین(ع) را ببیند.

امام جمعه نور با بیان این که امام حسین(ع) مایه حیات جامعه است، تصریح کرد: هیأت های عزاداری سالار شهیدان باید چشمه های زلال باشند تا تشنگان امام حسین(ع) را سیراب کنند.

حجت الاسلام امیری با بیان این که مدحان اهل بیت(ع) باید از سبک های مناسب برای هیأت ها استفاده و از سبک های زشت و زننده پرهیزکنند، ادامه داد: واقعه عاشورا نوری بود که حق را از ناحق جداکرد.

امام جمعه نور بیان داشت: دشمنان نظام با برنامه های مدون به این فکر هستند تا هیات های مذهبی به عنوان کانون های اعتقادی مردم را از مسجد جدا کنند.

وی با اعلام این که راه اندازی تکایا نام و یاد امام حسین(ع) را زنده می کند، گفت: اما نباید تکایا موجب شود تا حضوردر مساجد کم رنگ و خدای ناکرده چراغش خاموش شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی نور هم در این همایش گفت: مداحی اهل بیت یک هنر است و مدح سرایان می توانند واقعه عاشورا را بهتر برای عزاداران تبیین کنند.

حجت الاسلام اسماعیل رمضانی، رییس اداره تبلیغات اسلامی نور بر آموزش دادن مداحان شهرستان تاکیدکرد و افزود: مداحان باید اطلاعات و مدح هایشان به روز باشد.

وی همچنین به برگزاری انتخابات کانون مداحان شهرستان نور اشاره و تصریح کرد: 181 مداح در این اتخابات شرکت کردند و پنج نفر از میان 20 کاندیدا به عنوان اعضای اصلی و دو نفر نیز به عنوان اعضای علی البدل جدید کانون مداحان نور انتخاب شدند./950/پ202/الف
ارسال نظرات