۲۷ آذر ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۹۳۲۹۶
حجت الاسلام فرحزاد:

حضرت زینب با شجاعت دستگاه یزید را رسوا کرد

خبرگزاری رسا ـ یکی از اساتید حوزه علمیه قم، با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در انتقال پیام مکتب عاشورا گفت: این بانوی بزرگ جهان اسلام با شجاعت تمام دستگاه یزید را رسوا کرد.
حجت الاسلام حبيب الله فرحزاد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام فرحزاد از اساتید حوزه علمیه قم، شب گذشته، در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که با حضور اقشار مختلف مردم، در شبستان امام خمینی(ره) حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان، ابعاد مختلف واقعه کربلا و قیام امام حسین(ع) را تبیین کرد.

وی با اشاره به نقش حضرت زینب(س) در تبییین و انتقال پیام واقعه عاشورا به امت اسلام و جامعه بشری، تصریح کرد: این بانوی بزرگوار با وجود مصائب و سختی های فراوانی که در کربلا متحمل شد، صبر و استقامت پیشه کرد و با شجاعت تمام دستگاه یزدیان را رسوا ساخت.

این استاد حوزه و دانشگاه تاکید کرد: صبر در برابر مصائب و بلایا و ترک معصیت و گناه امری بسیار مهم است که آحاد مختلف جامعه باید به آن توجه کنند.

حجت الاسلام فرحزاد، در ادامه با اشاره به آیات و روایاتی یادآور شد، توکل به خدا موجب ازدیاد رزق و روزی انسان می شود و ما باید به این مساله مهم توجه کنیم.

این خطیب حوزه علمیه ادامه داد: اگر مردم تقوا پیشه و از گناه و معصیت دوری کنند، خداوند ابواب رحمت خود را به روی آنها می گشاید و از جایی به آنها روزی می دهد که حتی تصور آن را هم نمی کنند.

حجت الاسلام فرحزاد همچنین از توبه و استغفار به عنوان درمان همه دردهای روحی انسان یاد کرد و گفت: انسان باید در زندگی فردی و اجتماعی خود به گونه ای رفتار کند که پای او به گناه آلوده نشود. /924/پ202/ص
ارسال نظرات