۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۹۳۶۱۳
مدیر کل فرهنگ و ارشاد مازندران:

فرهنگ سازی برای ترویج نماز، با مسجد محوری میسر می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، با اشاره به استفاده از همه ظرفیت های موجود در مساجد در امر ترویج نماز، گفت: فرهنگ سازی برای ترویج نماز، با مسجد محوری میسر است.
مدير کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، امروز در نشست تخصصی با سفیران اقامه نماز استان در ساری گفت: کانون های فرهنگی و هنری مساجد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، فعالیت های چشمگیری را در ترویج فرهنگ نمازخوانی انجام داده است.

وی با اشاره به استفاده از همه ظرفیت های موجود در مساجد در امر ترویج نماز، افزود: خدمت در عرصه دین اگر خالصانه و برای رضای خدا باشد، نمود بیشتری خواهد یافت و از اثرگذاری بهتری برخوردار خواهد شد و بر همین اساس بسترهای مناسب این کار فقط در مساجد یافت می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران همچنین با جاودانه خواندن حماسه عاشورا و خطابه معروف حضرت زینب(س)، رسیدن به عزت و عظمت معنوی را در گرو تبلیغ اقامه نماز عنوان کرد و گفت: اقامه نماز ظهر عاشورا یکی از بارزترین نمونه های توجه به مقوله نماز اول وقت است و الحمدلله مردم استان امسال پرشورتر از گذشته این فریضه الهی را اداء کردند.

حجت الاسلام ابراهیمی، توجه جدی سفیران نماز و دبیران و رابطین اقامه نماز به شیوه نامه اجرایی ستاد اقامه نماز را الزامی خواند و اذعان کرد: تا مدیران و دست اندرکاران خودشان به نماز اهمیت می دهند، می توان به اشاع روز افزون این فرهنگ اصیل اسلامی امیدوار بود و مسؤولان باید اقامه نماز را به عنوان یک اولویت بدانند.

وی با تاکید بر به کار بستن روش های صحیح تبلیغ اقامه نماز در استان، بررسی و آسیب شناسی این مقوله را هم خواستار شد و تصریح کرد: ستاد اقامه نماز و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به عنوان دو بازو در امر ترویج نماز، آسیب ها را رصد و برای رونق هر چه بیشتر نمازخانه های بین راهی در استان تلاش می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در پایان بر لزوم ایجاد نمازخانه های بین راهی به عنوان یادمان دولت در استان اشاره و همکاری مسؤولان استانی را در این راستا قابل تقدیر و ستودنی دانست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران دربخش دیگری از سخنان خود گفت: تقویت الگوی ایرانی و اسلامی با محوریت بومی از کارهای است که شورای فرهنگ عمومی آن را پیگیری می‌کند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی به ضرورت راه‌اندازی موزه در مازندران اشاره کرد و بیان داشت: شیعیان علوی که نخستین حکومت علویان در جهان را بنا نهاده بودند و این استان که مأوای ولایتمداران و علمای بنامی چون ابن شهرآشوب ها و سعیدالعلماها است باید دارای یک مرکز شیعه شناسی و موزه مخصوص تشیع باشد تا پژوهشگران و محققان بدون دغدغه به کارهای مطالعاتی خود بپردازند./950/پ202/الف
ارسال نظرات