۰۲ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۹۳۷۸۲
آیت الله طبرسی:

وظیفه حوزه های علمیه در جهانی سازی اسلام ناب بسیار سنگین است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که وظیفه حوزه های علمیه در جهانی سازی اسلام ناب محمدی (ص) بسیار سنگین است، گفت: همه تلاش امروز این مراکز دینی باید در این عرصه به کار گرفته شود.
آيت الله نور الله طبرسي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی، نماینده ولی فقیه در مازندران، امروز در نخستین همایش دانش‌اف‍زایی مدیران حوزه علمیه استان‌های شمالی کشور در ساری، با اشاره به این که حوزه های علمیه در گذشته از انسجام مناسبی برخوردار نبودند، گفت: خوشبختانه چند سالی است که تقویت مدارس علمیه شهرستان ها در دستور کار مرکز مدیریت حوزه علمیه قم قرار گرفته است و برنامه های منسجم و منظمی در حوزه در حال پیگیری است.

وی با بیان این که پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیاز جامعه به حوزه و تربیت طلاب بیشتر شد، افزود: به همین دلیل حوزه های علمیه با برنامه ریزی مناسب تری نسبت به گذشته به تربیت طلاب و دانش پژوهاشان اقدام کردند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که طلاب حوزه های علمیه باید فرصت های علم آموزی را غنیمت بشمارند و در راستای علم اندوزی گام بردارند، خاطرنشان کرد: امروز حوزه های علمیه بهترین فضا را برای کسب علم و دانش طلاب علاقه مند فراهم کرده اند که باید از این فرصت ها نهایت استفاده صورت گیرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که طلاب حوزه های علمیه در زمان تحصیل خود باید زیرساخت های علمی و اخلاقی خود را به خوبی فراهم کنند، ادامه داد: باید با فراهم کردن زیر ساخت های مناسب ساختمان تقوا و دانش را در آن ساخت تا هم خود طلاب و هم مردم جامعه از ان بهره مند شوند.

آیت الله طبرسی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که لباس روحانیت آرم نبوت است، افزود: طلاب و روحانیان باید همه رفتارها و اعمال آنها متناسب با احکام الهی و دینی باشد تا موجب سوء استفاده دشمنان اسلام قرار نگیرد و باید آداب و منش طلاب و روحانیان متناسب با آرم نبوت باشد.

نماینده ولی فقیه درمازندران با تأکید براین که امروز حوزه های علمیه وظیفه سنگینی در قبال جامعه اسلامی بر عهده دارند، ادامه داد: طلاب حوزه های علمیه امروز در خط مقدم مقابله با توطئه های نرم دشمنان نظام اسلامی قرار دارند که باید در این عرصه وظایف خود را به خوبی انجام دهند.

آیت الله طبرسی با اشاره به این که امروز دیگر روحانیت منزوی نیست و در میدان حضور فعال و نقش آفرین دارد، خاطرنشان کرد: امروز همه افکار، اندیشه ها و تریبون ها به روحانیت، سخنان و اعمال آنها توجه خاصی دارد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که استراتژی امروز استکبار جهانی و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد شبهات در حوزه های مختلف است، ادامه داد: طلاب و روحانیان حوزه های علمیه شاخص ترین قشرهایی هستند که باید برای مقابله با شبهه افکنی های دشمنان وارد عرصه شوند.

آیت الله طبرسی یکی از لوازم پاسخگویی به شبهه افکنی های دشمنان را شریعت شناسی دانست و خاطرنشان کرد: طلاب و روحانیان باید برای مقابله با این گونه توطئه های دشمنان اسلام با شریعت محمدی آشنایی کامل پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: رفتار، اعمال و سخنان طلاب حوزه های علمیه باید به گونه ای باشد که سبب تحول بنیادی در سطوح مختلف جامعه شود.

رییس شورای استانی حوزه علمیه مازندران با اشاره به پیشرفت علم و تکنولوژی در دنیای امروز، وظیفه حوزه های علمیه را در چنین شرایطی بسیار سخت دانست و خاطرنشان کرد: مسؤولان و مدیران مدارس علمیه در وضعیت فعلی باید توجه بیشتری در پرورش طلاب داشته باشند.

وی، حوزه های علمیه را پایگاه معنوی معرفی کرد و با بیان این که دیدگاه ها و معارف امام زمان(عج) باید در این مراکز دینی به طلاب آموخته شود، گفت: طلاب حوزه های علمیه باید خود را سرباز حضرت ولی عصر(عج) بدانند.

امام جمعه ساری با تأکید براین که حوزه های علمیه باید در تربیت طلاب توجه بیشتری داشته باشند، ادامه داد: طلاب حوزه های علمیه باید نسل جوان جامعه را با معارف اهل بیت(ع) بیشتر آشنا کنند.

آیت الله طبرسی، طلاب و روحانیان را الگوی جامعه دانست و تصریح کرد: امروز توجه به موضوع تهذیب، اخلاق و معارف قرآنی در حوزه های علمیه باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در مازندران در ادامه سخنان خود با اشاره به وجود سه هزار و 903 مسجد در مناطق مختلف استان، گفت: متأسفانه تنها از ظرفیت نیمی از این مساجد برای فعالیت های تبلیغی بهره گیری می شود./950/پ201/الف

ارسال نظرات