۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۹۳۹۵۳
آیت‌الله شفیعی:

پژوهش بارزترین شاخص حوزه و دانشگاه است

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تحقیق و پژوهش را می توان در دو جبهه حوزه علمیه و دانشگاه یافت، گفت: پژوهش از بارزترین شاخص های حوزه و دانشگاه است.
آيت الله شفيعي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در آیین افتتاحیه هفته پژوهش خوزستان که ظهر امروز در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، با تبریک هفته پژوهش به پژوهش گران حوزه و دانشگاه، به بررسی معنای واژه پژوهش پرداخت و اظهار داشت: واژه پژوهش یک معنای لغوی و یک معنای اصطلاحی دارد، که معنای اصطلاحی آن کوشش و جهاد علمی در راه دستیابی به علوم و فناوری های گوناگون در عرصه های مختلف است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان در ادامه پژوهش را در دو جبهه علمی دانست و خاطر نشان کرد: مسأله پژوهش در میان عالمان و دانشمندان از جایگاه رفیع و بالایی برخوردار است و این مسأله را می توان در میان دو جبهه ی علمای حوزوی و اساتید دانشگاهی یافت که پژوهش و پژوهش گری از شاخص های بارز این دو جبهه است.

نائب رییس شورای حوزه علمیه خوزستان افزود: حوزه و دانشگاه براساس تحقیق و پژوهش در علوم و فنون بنیان نهاده شده اند و تحقیقات و پژوهش از ارکان اساسی حوزه علمیه و دانشگاه است.

عضو مجلس خبرگان رهبری، موفقیت های حوزه علمیه و دانشگاه را مرهون تحیقیق و پژوهش عنوان کرد و اظهار داشت: کنکاش در مسائل علمی، پژوهش و تحقیق نامیده می‌شود و دو جبهه علمای حوزه علمیه و اساتید دانشگاه به هر جایگاهی که رسیدهاند، دلیل آن همان کوشش و تحقیقات علمی این دو جبهه است و اکنون حوزه و دانشگاه جایگاه رفیع خود را مرهون تحقیقات و پژوهش های محققانی بزرگ در این دو جبهه است.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با توصیه محققان و پژوهش گران به ادامه راه تحقیق و پژوهش خود، تاکید کرد: هیچ گاه دست از تحقیق و پژوهش برندارید؛ چون علم نامتناهی است و پایان نمی پذیرد و سیر علمی، تولید علم و تحقیق و پژوهش در ابعاد مختلف سرعت بیشتری به خود گرفته است و اگر دست از پژوهش و تحقیق بکشیم هیچ گاه پیشرفت نخواهیم کرد.

وی در پایان به مقایسه روش تحقیق و پژوهش در حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت: روش و شکل تحقیقات و پژوهش ها در دانشگاه خوب رعایت می شود اما عمقی که در کتاب‌های حوزوی دیده می‌شود را نمی توان در کتاب‌های دانشگاهی مشاهده کرد که در این زمینه باید چاره اندیشی شود./945/پ202/الف
ارسال نظرات