۰۶ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۸
کد خبر: ۹۴۱۲۳
آیت‌الله نوری همدانی:

دولت آذربایجان قانون منع حجاب را لغو کند

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی در پاسخ به استفتایی بر ضرورت لغو قانون منع حجاب در مدارس از سوی دولت آذربایجان تأکید کرد.
آيت الله نوري همداني
به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در پاسخ به استفتایی بر ضرورت لغو قانون منع حجاب در مدارس از سوی دولت آذربایجان تأکید کرد.

در استفتای ارائه شده از سوی جمعی از طلاب کشور آذربایجان خدمت حضرت آیت‌الله نوری همدانی آمده است: به استحضار حضرتعالی می‌رسانیم که در کشور آذربایجان تهاجمات به دین مبین اسلام شدید‌تر شده است. از جمله تخریب مساجد، توهین به روحانیت، توهین به قرآن و پیامبر عزیز اسلام که با عنایت خداوند متعال و پشتیبانی مراجع عظام و تلاش مردم مومن اکثر این مسائل حل شده است. اخیرا دولت آذربایجان حجاب و پوشش اسلامی را در مدارس ممنوع کرده که موجب اعتراض مردم شده است. از جنابعالی خواهشمندیم که با نظر مبارکتان مردم مسلمان این کشور را یاری فرمایید. از خداوند متعال برای حضرتعالی توفیق و طولی عمر مسألت داریم.

در پاسخ حضرت آیت‌الله نوری همدانی‌ از مراجع تقلید قم آمده است:

موضوعی که مرقوم داشتید یکی از برنامه‌های دولت‌های غربی است که در رابطه با عداوتی که با دین اسلام دارند، از حجاب خانم‌ها که شعار اسلام است هراس دارند. انتظار می‌رود که دولت آذربایجان که دولت اسلامی است به خواسته مسلمانان ترتیب اثر بدهد و بر مسلمانان لازم است که در راه حفظ حجاب کوشا و مقاوم باشند. /901/د102/ج
ارسال نظرات