۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۹۴۵۷۷
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

موفقیت‌های حوزه علمیه خواهران تبریز نشانگر مجاهدت پژوهشی طلاب است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه صادقیه تبریز با اشاره به کسب رتبه برتر حوزه علمیه صادقیه در بین حوزه‌های علمیه خواهران سراسر کشور گفت: کسب رتبه برتر کشوری این مرکز علوم اسلامی دور از انتظار نبود.
ميكائيل جمال پور، رييس سازمان بسيج اساتيد دانشگاه هاي آذربايجان شرقي


میکائیل جمال پور، مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به کسب رتبه برتر و نخست حوزه علمیه صادقیه میان بیش از 250 مدرسه علمیه خواهران سراسر کشور اظهار داشت: با توجه به پیشینه ارزشمند این مرکز علوم اسلامی در حوزه‌های آموزشی، تربیتی، پژوهشی و دینی احراز رتبه نخست کشور دور از انتظار نیست.

وی گفت: نظارت های دقیق مدیریتی و آموزش مسؤولان استانی و حوزوی به ویژه آیت الله مجتهدشبستری، بهره‌مندی از اساتید مبرز حوزوی و دانشگاهی و تحصیل طلاب فعال، متدین و سختکوش امتیازات مهم این حوزه علمیه خواهران در تبریز است.

این استاد حوزه و دانشگاه صادقیه را مصداق بارز وحدت حوزه و دانشگاه دانست و تصریح کرد: اساتید مجرب حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌های معتبر استان در این مرکز مشغول به تدریس هستند که این خود عاملی برای کسب رتبه برتر علمی و آموزشی صادقیه به شمار می‌رود.

رییس سازمان بسیج اساتید دانشگاه‌های آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که روند رو به رشد حوزه علمیه صادقیه باید در سال‌های آینده نیز ادامه یابد، گفت: اعمال مدیریت عالمانه، جذب اساتید بیشتر و توانمند، برگزاری دوره‌های آموزشی و پژوهشی متعدد و افزایش ظرفیت پذیرش طلبه ضرورت های لازم برای نقش فرامنطقه‌ای حوزه علمیه صادقیه به شمار می‌رود.

وی که 14 سال به عنوان استاد حوزه علمیه صادقیه فعالیت کرده است، با اشاره به پایان‌نامه‌های کارشناسی طلاب این مرکز علوم اسلامی خاطر‌نشان کرد: به جرأت می توان گفت؛ اکثر قریب به اتفاق پایان نامه های مقطع کارشناسی طلاب صادقیه در حد کارشناسی ارشد است، که این امر نشان از بینش عمیق طلاب صادقیه دارد.

استاد دانشگاه تبریز ادامه داد: مسؤولان استانی و حوزوی بایستی در زمینه استفاده از این پایان نامه ها و پژوهش ها برنامه ریزی های دقیقی داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پژوهش استانداری آذربایجان شرقی گفت: هم اکنون مقالات طلاب و اساتید این مرکز که در سال‌های گذشته در محور‌«‌عقلانیت در اسلام و راه‌های شکوفایی و تعالی بخشی تعالیم دینی‌» جمع آوری شده، قابل استفاده مراکز تحقیقی و پژوهشی استان است.

گفتنی است، در ارزیابی اخیر مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران کشور که میان 257 مدرسه علمیه خواهران ترتیب یافت، حوزه علمیه خواهران صادقیه تبریز حائز رتبه اول شد./935/پ202/س

ارسال نظرات