۱۳ دی ۱۳۸۹ - ۲۲:۵۰
کد خبر: ۹۴۷۵۵

برگزاری همایش تخصصی بررسی صحیفه سجادیه در مشهد

خبرگزاری رسا ـ نشستی دیگر از همایش بررسی معارف عمیق صحیفه سجادیه با حضور مدیر حوزه علمیه حضرت مهدی(عج) در مشهد برگزار شد.
صحيفه سجاديه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) عصر امروز در همایش تخصصی بررسی صحیفه سجادیه اظهار داشت: امام سجاد(ع) در فرازی از دعای مکارم اخلاق خود از خدا می خواهند که ایشان را دچار فتنه نکند و مراد از فتنه، خضوع و اظهار نیاز به غیرخدا در هنگام اضطرار است.

وی با اشاره به آفات تضرع نزد غیرخدا تصریح کرد: در این صورت انسان مستحق خواری، منع رحمت و نعمت و دوری خدا می شود وبه فرموده قرآن کریم هرکه خداوند یاریش نکند کس دیگری نمی تواند او را یاری دهد.

حجت الاسلام نظافت، نتیجه دلبستگی به غیرخدا را محرومیت از عنایات ویژه الهی دانست و افزود: لطف این نیست که خداوند مدام نعمت دهد بلکه محروم کردن بندگان از نعمت هم لطف خداست تا ما متوجه غفلت خود بشویم. زیرا خدا می خواهد ما رشد کنیم و به کمال معرفت برسیم.

معاون سابق آموزش و پژوهش مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان ابراز داشت: لازمه رشد کردن و طی مدارج عالی کمال، دل نبستن، و جدا شدن از مراحل مختلف است که برای گذشتن ها بایستی تنها از خدا کمک بگیریم.

وی گفت: امام سجاد(ع) در فراز دیگری از دعای خود از خدا می خواهد که به جای تمنا(آرزوی طولانی)، تظنی(بدگمانی) و حسد دل او را به تفکر در قدرت و عظمتش مشغول دارد چرا که شیطان از راه هایی که آشکار نیستند انسان را وسوسه می کند.

حجت الاسلام نظافت خاطرنشان کرد: سبک تربیتی خدا این است که بدی ها را با هدایت خود به سمت نیکی ها متمایل می کند.

وی یادآور شد: اگر ظرف دل با خوبی ها پر شود دیگر جایی برای رذایل باقی نمی ماند؛ اما اگر این ظرف از کینه مؤمنان آکنده شود دیگر جایی برای کینه و بغض نسبت به دشمن باقی نمی ماند.

گفتنی است، سلسله همایش های تخصصی معاونت ارتباطات و تبلیغات اسلامی آستان قدس با محوریت شرح صحیفه سجادیه از روز شنبه در محل بنیاد پژوهش های اسلامی آغاز شده و تا 14 دی ماه ادامه دارد./930/پ202/س
ارسال نظرات