۲۰ دی ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۹
کد خبر: ۹۵۳۰۸

دوره آموزشی تربیت خطیب در اردبیل برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی تربیت خطیب با حضور مبلغان حوزوی با محوریت موضوع علوم رفتاری و اخلاق مبلغ در اردبیل برگزار شد.
دوره آموزشي تربيت خطيب طرح تربيت خطيب
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل، مسؤول آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی استان اردبیل اظهار داشت: این دوره آموزشی و تخصصی با حضور 25 نفر از مبغان حوزه های علمیه خواهران و برادران این استان برگزار شد.

علی دژبانی هدف از برگزاری این دوره را ارتقای توان تبلیغی مخاطبان و تربیت خطبای متبحر عنوان کرد و افزود: شرکت کنندگان در این دوره پیش از این توانسته بودند در سال 88 دوره تربیت خطیب را به مدت 192 ساعت با موفقیت طی کنند.

مسؤول آموزش و پژوهش تبلیغات اسلامی استان اضافه کرد: مخاطبان این دوره با موضوعاتی از قبیل اخلاق و رفتار مبلغ، ویژگیهای مبلغ، بایدها و نبایدهای تبلیغ و مبلغ، تبلیغ و مبلغ از دیدگاه قرآن و احادیث آشنا شدند.

وی ادامه داد: همچنین مبلغان و مبلغات در طول این دوره با موضوعاتی از قبیل وهابیت، بهاییت، مسیحیت تبشیری، صهیونیست پژوهی، تصوف، نحله های انحرافی، تاریخ تشیع در اسلام، اینترنت، سیری در جنبشهای اسلامی معاصر و... به مدت 142 ساعت آشنا شدند.

دژبانی با برشمردن ویژگی های خطیب؛ مدیریت زمان و پرهیز از اضافه گویی، آمادگی داشتن برای سخنرانی، داشتن پشتکار و جدیت، توجه به نیازهای اجتماعی روز و... را از جمله خصوصیات و ویژگیهای مبلغ و مبلغات عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: خشیت از خدا در امر تبلیغ، باور داشتن و یقین به گفته های خود، توجه به مسائل زیربنایی اعتقادی مثل قرآن، اصول دین و بیان حقایق و... از جمله بایدها و نبایدهای امر تبلیغ می باشد که باید مورد توجه خطبا قرار گیرد./935/د102/س
ارسال نظرات