۲۳ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۸
کد خبر: ۹۵۵۸۱
حجت الاسلام نقویان:

آیت الله خویی در فقهات شاخص ترین بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام نقویان گفت: حضرت آیت الله خویی در سلسله نور و رحمت فقاهت فرد شاخص و چهره بسیار ممتازی بود که ده ها اثر ماندگار و بنای جاودان از ایشان به یادگار مانده است.
سخنراني حجت الاسلام نقويان در سالگرد آيت الله خويي(ره) سخنراني حجت الاسلام نقويان در سالگرد آيت الله خويي(ره)
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درخوی،مراسم نوزدهمین سالگرد حضرت آیت الله خویی(ره)  روز گذشته در زادگاهش با حضور اقشار مختلف مردم و سخنرانی حجت الاسلام ناصر نقویان در حسینیه شیخ نوایی خوی برگزار شد.

حجت الاسلام ناصر نقویان، در این مراسم با قدردانی از حضور پرشکوه مردم اظهار داشت: شما مردم قدرشناس و گوهر شناس خوی با حضور بی نظیر خود در مراسم سالگرد ارتحال آن عالم ربانی ثابت کردید بهترین قدرشناس زحمات و تلاش های آیت الله العظمی خویی (ره) هستید.

وی با بیان اینکه آیت اللّه خویی در سلسله نور و رحمت فقاهت فرد شاخص و چهره بسیار ممتازی بود، خاطر نشان کرد: ده ها اثر ماندگار و بنای خیر و جاودان از ایشان از جمله احداث کتاب خانه، مدرسه، مسجد، بیمارستان، مؤسسه خیریه و دارالایتام در ایران و نقاط مختلف جهان، به ویژه در کشورهای عراق، لبنان، هندوستان، انگلستان و آمریکا، از جمله خدمات آن مرجع بزرگ جهان اسلام به شمار می رود.

ارتباط با خدا، رمز موفقیت آیت الله خویی(ره)

استاد اخلاق حوزه عشق به عبادت و ولایت را از جمله ویژگی های آن عالم برجسته عنوان و اظهار کرد: حضرت آیت اللّه خویی (ره) اکثراً پیش از درس به حرم مطهر امیرمؤمنان (ع) مشرف می شد و می توان ارتباط با پروردگار و ائمه اطهار (ع) را رمز پیشرفت و موفقیت ایشان عنوان کرد.

وی با اشاره به ملاقات دکتر تیجانی سماوی با حضرت آیت الله خویی (ره) بیان داشت: دکتر تیجانی در کتاب « آنگاه هدایت شدم» مناظره و ملاقات خود با حضرت آیت الله خویی (ره) را آخرین حلقه در بصیرت و تشرف به مذهب تشیع عنوان کرده است.

حجت الاسلام نقویان در پایان تربیت شاگردان برجسته را از دیگر ویژگی های آن بزرگ مدرس نجف عنوان کرد و گفت: در طول قریب به هفتاد سال تدریس، فضلا و علما زیادی از محضر درس ایشان بهره گرفته اند که می توان از حضرات آیات چون شهید سید محمد باقر صدر، میرزا جوادآقا تبریزی، سید علی سیستانی، محمد تقی بهجت، محمد تقی جعفری، سید موسی شبیری زنجانی، حسین وحید خراسانی و ناصر مکارم شیرازی یاد کرد./938/پ202/ص
ارسال نظرات