۰۹ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۰
کد خبر: ۹۶۷۰۶
رییس دانشگاه باقر العلوم:

نباید برای خوش‌ آمدی کشورهای غربی از آموزه‌های دینی دست برداریم

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع) با انتقاد از ترک شدن برخی امور دینی، نسبت به گسترش مفاسد اجتماعی در کشور هشدار داد.
حجت الاسلام محمدجواد ارسطا


به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی دانشگاه باقرالعلوم(ع) حجت الاسلام محمدجواد ارسطا در جمع پژوهشگران و اساتید این دانشگاه، با اشاره به اهمیت امور دینی و اجرای آن در زندگی، روایتی از امام علی(ع) را مدنظر قرارداد و اظهارداشت: هرگاه مردم بخشی از دین شان را بخاطر اصلاح دنیا ترک کنند، خداوند ضرری بزرگتر از منفعتی که آنها به دنبالش بودند نصیبشان می کند.

وی به بررسی این روایت از دو جنبه شخصی و اجتماعی پرداخت و افزود: در جنبه شخصی، اگر فردی دنیا را بر دین مقدم بدارد، ضرر بزگتری را متحمل می شود که این امر به کرات در روایات ائمه معصومین مورد توجه و هشدار قرار گرفته است.

رییس دانشگاه باقرالعلوم(ع)، در ادامه سخنان خود به جنبه اجتماعی این کلام امیرالمومنین (ع) اشاره کرد و ابراز داشت: اگر مردم در صحنه های اجتماعی نیز برای اصلاح دنیا، دین شان را ترک کنند ضرری به مراتب بزرگ تر از آن منفعتی که انتظارش را می کشیدند دامنگیرشان خواهد شد که نمونه های این امررا به وضوح می توان در جوامع اسلامی مشاهده کرد.

وی ترک جهاد با دشمنان اسلام را یکی از امور مورد غفلت واقع شده از سوی کشور های اسلامی دانست و یادآور شد: امروز اگر رژیم اشغالگر قدس بر قسمتی از دنیای اسلام مسلط شده و به کشتار مسلمانان پرداخته است به خاطر ترک جهاد توسط کشور های اسلامی بوده ومتاسفانه هر روز شاهد افزایش خسارات و ضرر در این بخش هستیم.

معاون آموزش دفتر تبلیغات اسلامی، ترک امر به معروف ونهی از منکر در برخورد با پدیده های غیردینی مانند بدحجابی را از دیگر نمونه های اجتماعی ترک دین برای اصلاح دنیا ذکر کرد و اظهار داشت: امروزمتاسفانه این دو فریضه الهی بصورت فردی و اجتماعی در جامعه ایران بسیار کم رنگ شده و هیچ نهادی هم نیست که به طور جدی متولی احیای این امر باشد.

وی ادامه داد: عدم توجه به امر به معروف و نهی از منکر، سبب گسترش مظاهر منکرات در جامعه شده که یکی از نمونه های آن طی هفته های اخیر پخش تئاتر(هدا گابلر) با آن صحنه های مستهجن و زننده بود که بعد از یک هفته اجرا، متوقف شد.

حجت الاسلام دکتر ارسطا همچنین با انتقاد از ترک ظواهر اسلامی به منظور دریافت وام از بانکهای جهانی، گفت: امروز متاسفانه برخی کشورهای اسلامی برای دریافت وام از بانکهای جهانی مجبورند پاره ای از موازین اسلامی را زیر پا بگذارند که این امر ضرری بزرگتر از منفعت مورد نظر در پی دارد.

وی ترک اظهار عقاید اسلامی به منظور جلوگیری از رنجش کشورهای غیر اسلامی را از دیگر نمونه های اجتماعی ترک دین برای اصلاح دنیا برشمرد و تصریح کرد: امروز عده ای از خوف این که مبادا سخنان آنان باعث رنجش کشورها واندیشمندان غیر اسلامی و غربی گردد از بیان عقاید اسلامی امتناع کرده و حتی در کتب علمی و دانشگاهی خود نظریات این افراد را حتی بدون یک نقد و بررسی، نقل و قبول می کنند.

رییس دانشگاه باقرالعلوم با هشدار در خصوص تبدیل شدن ترک دین برای اصلاح دنیا بعنوان یک سیره و روش در جوامع اسلامی گفت: مقاومت نکردن در مقابل مفاسد کوچک جامعه، باعث بروز فساد بزرگترمی شود، بطوریکه وقتی 10 سال پیش کشور با وضعیت کنونی مقایسه می شود شاهد تغییرات فراوانی می شویم که اگر این شیوه ادامه پیدا کند در چند دهه آینده وضعیت کشور از لحاظ اسلامی دیگر مورد رضایت نخواهد بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به واقعه عاشورا و کربلا خاطر نشان ساخت: در زمان حیات امام حسین(ع) نیز بسیاری از امور دینی توسط مردم و حکومت گران ترک شده و مظاهر بی دینی به وضوح قابل مشاهده بود، لذا در چنین شرایطی که موازین دینی برای اصلاح دنیا ترک شده بود، سید الشهداء(ع) با تمام اهل بیت خود در مقابل این مفاسد ایستادگی و برای جلوگیری از گسترش آنها جان خود و عزیزانش را فدا کرد، بنابراین شایسته است، امروز نیز دولت و عموم مردم با تاسی به این امام بزرگوار، اهتمام ویژه ای به امور دینی داشته باشند و نگذارند خون شهدای اسلام به هدر برود. /901/د102/ع

ارسال نظرات