۲۰ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۹۷۷۸۲

25 جشنواره قرآنی در آذربایجان شرقی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری 25 جشنواره قرآنی در سراسر استان خبر داد.
داننده، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي
علی داننده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: هم اکنون 25 جشنواره قرآنی در سراسر استان در حال اجرا است که اغلب با محوریت برنامه های مردمی برگزار می شوند.

وی ادامه داد: این جشنواره ها با هدف گسترش و بسط آموزه های قرآنی در سطوح مختلف اجتماعی و در راستای اهداف قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرایی می شوند.

داننده در ادامه از راه اندازی 450 کانون فرهنگی هنری تا پایان سالجاری در استان خبر داد و گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه باید یک چهارم مساجد استان دارای کانون فرهنگی هنری باشند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی همچنین از راه‌اندازی خانه فرهنگ دیجیتالی در تبریز خبر داد و گفت: این خانه با اعتباری بیش از 5 میلیارد ریال با هدف ایجاد بستری مناسب برای آشنایی خانواده های با فناوری های دیجیتال، فضای سایبر و نرم افزارهای دینی راه اندازی می شود.

وی در پایان با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی قرآنی گفت: این جشنواره در راستای ایجاد بستر مناسب برای آموزش تخصصی جوانان علاقمند برای فعالیت در زمینه وبلاگ نویسی و جهت‌دهی به فرهنگ استفاده از وبلاگ نویسی ارزشی و دینی برگزار می شود.

داننده هدف از برگزاری جشنواره بین المللی وبلاگ نویسی قرآنی را تبیین اهمیت و گسترش فرهنگ وبلاگ نویسی در زمینه توسعه، تبلیغ و ترویج معارف قرآن کریم، ترغیب و تشویق قشر جوان و فرهیخته به استفاده بهتر از خدمات آن لاین و جهت‌دهی به آنها و تولید محتوایی و تجمیع اطلاعات قرآنی در محیط‌های تحت وب عنوان کرد.

وی موضوعات برگزاری این جشنواره را شامل اشعار قرآنی، قرآن در گفتار بزرگان، قرآن و عدالت اجتماعی، موسسات و تشکل های قرآنی، آموزش های قرآنی، قرآن و خانواده، پیام های قرآنی شامل وحدت و همبستگی، محبت و مهربانی، احترام به والدین، همت و تلاش، نماز، انفاق،‌ عفاف و حجاب؛ قرآن و اجتماع، قرآن و زندگی عنوان کرد.

داننده در ادامه قرآن و طبیعت، قرآن و تاریخ، آموزش قرآن، قرآن و عفاف و حجاب، تفسیر قرآن، قرآن و کتب آسمانی، قرآن و کتب آسمانی، قرآن و پیامبران، کتابخانه قرآنی، نواها و نماهنگ قرآنی، داستانهای قرآنی خاطرات قرآنی، گرافیک های قرآنی،‌ نقاشی های قرآنی، قرآن و تربیت صحیح، مترجمان و مفسران قرآن، قاریان و حافظان قرآن، قرآن و حکومت اسلامی، امثال قرآنی، دعاهای قرآنی، قرآن و اهل بیت‌(ع)، سیمای انسان در قرآن، ‌معارف قرآن و قرآن و فرهنگ را از دیگر موضوعات این جشنواره برشمرد./935/پ202/س
ارسال نظرات