۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۵
کد خبر: ۹۷۸۹۸
حجت الاسلام ادیب یزدی:

انقلاب اسلامی آرزوی دیرینه ملت های آزادی خواه جهان است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه داشتن انقلابی همچون انقلاب اسلامی ایران را آرزوی دیرینه ملت های آزادی خواه دنیا دانست و گفت: امام خمینی(ره) با پایه گذاری نهضت عظیم اسلامی این آرزوی ملت های دنیا را برآورده کرده است.
حجت الاسلام اديب يزدي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا، حجت الاسلام مرتضی ادیب یزدی، استاد حوزه در سخنان خود در جمع شرکت کنندگان راهپیمایی 22 بهمن نکا اظهار داشت: تا قبل از انقلاب اسلامی فقه ما بر حاکمیت دسترسی نداشت و به نوعی در حوزه ها و در بین اندیشمندان باقی مانده بود، این درحالی است که
 انقلاب اسلامی سبب حیات دوباره فقه شد و فقه غالب را بر جامعه حاکم کرد.

حجت الاسلام ادیب یزدی بیان داشت: فقه غالب در جامعه اسلامی ما فقهی است که می تواند مراتب مختلف حکومت را در همه شرایط مورد توجه قرار دهد.

وی یادآور شد: ایران اسلامی مرکز ظهور و بروز اسلام است و به همین دیل کشورهای دیگر با الگو برداری از انقلاب ما دست به خیزش های مردمی و مخالفت با نظام های دیکتاتوری و استبداد زده اند.

حجت الاسلام ادیب یزدی گفت: انقلاب اسلامی ایران در جهان روشنگری ایجاد کرد و موجب شد مردم جهان با تاکید بر اسلام محوری به جنگ با دیکتاتورها و طاغوت زمان خود بروند و حرکت های مردمی اخیر مصر و لیبی و تونس نیز مبین این مسأله است.

این استاد حوزه ادامه داد: اولین و مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی ما حاکمیت مبتنی بر تعالیم وحی و اسلام بوده است و به جهانیان ثابت کرد که می شود بر مبنای حکومت الهی جامعه را اداره کرد. 

وی، ولایت فقیه را یکی از مهم ترین دلایل پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و ادامه داد: ولایت فقیه از زمان امام محمد باقر(ع)، امام جعفر صادق(ع)، امام رضا(ع) و امام حسن عسگری(ع) در جامعه اسلامی وجود داشته است و رمز موفقیت ما است.

حجت الاسلام ادیب یزدی افزود: امام راحل با ابتکار مناسب و جدید خود، جمهوری اسلامی ایران را بنا نهاد تا مردم در سرنوشت خود دخیل باشند و انتخاب کنند و دارای استقلال و آزادی در جامعه باشند.

وی با تاکید بر مردم داری در جامعه اظهار داشت: مردم ولی نعمتان ما هستند و باید در همه شرایط مسؤولان این نظام در  رضایتمندی مردم و آحاد جامعه تلاش کنند تا موفقیت بیشتر برای نظام حاصل شود.

حجت الاسلام ادیب یزدی اظهار داشت: الله اکبر رمز موفقیت و سعادت ملت ما در این دوران بوده و اگر خدای ناکرده از مملکت ما برداشته شود، دین مداری و منویات ما کنار  گذاشته می شود.

وی افزود: ملت ایران باید در همه لحظات مراقب رفتار و کردار خود باشد و مبادا فکر کنیم که اگر هر کاری کنیم خداوند به ما لطف دارد نه اینطور نیست بلکه خطا و اشتباهی اگر باشد بسیار خطرناک است.

حجت الاسلام ادیب یزدی بیان داشت: انقلاب هدیه بزرگ خداوند به ملت ایران است و باید در پاسداشت آن دقت کنیم و مراقب باشیم که اشتباه نکنیم.

وی در ادامه سخنان خود یادآور شد: اکنون شعاع انقلاب کرانه های مختلف جهان را در نوردیده و با جهانی شدن این انقلاب دهه پیشرفت و تعالی مسلمین فرا رسیده است.

حجت الاسلام ادیب یزدی اضافه کرد: مبنای اصلی انقلاب ما عاشورا و عاشورا محوری بود و به همین دلیل نیز ماندگار شد تا بر دله ا حکومت کند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ما با گذشت 32 سال از عمر با برکت و بلندش، با نفوذ بر قلب ها با پلیدی ها جنگیده و امواج انقلااب مرزها را یکی پساز دیگری در نوردیده است و نه تنها در منطقه،  بلکه در آسیا، اروپا و آمریکا نیز طنین انداز شده است.

این استاد حوزه خاطر نشان کرد: اکنون آرزوی همه ملل مظلوم جهان، داشتن انقلابی همچون انقلاب اسلامی ایران است.

حجت الاسلام ادیب یزدی ادامه داد: شاید هنگامی که امام راحل این انقلاب را پایه گذاری میکرد  این چنین جهانی شدن انقلاب در اذهان نمی گنجید اما آن مرد آسمانی با همت بلند خود انقلاب را جهانی کرد و اکنون همه مسلمین جهان در پی انقلابی همچون ایران اسلامی هستند./950/پ201/ص

ارسال نظرات