۲۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۹۷۹۴۹
در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی؛

قم یکپارچه فریاد دفاع از انقلاب و حمایت از قیام مصر سر داد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با سی و سومین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی اقشار مختلف مردم ولایتمدار شهر قم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن، با آرمان ها انقلاب اسلامی تجدید بیعت و حمایت خود را از انقلاب مصر اعلام کردند.
مراسم گراميداشت 22 بهمن در قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، راهپیمایی 22 بهمن ماه همزمان با سراسر کشور با حضور پرشور اقشار مختلف مردم، مراجع، علما، حوزویان و دیگر اقشار مردمی در شهر مقدس قم برگزار شد.

بر اساس این گزارش، مردم مذهبی و متدین قم از آغازین ساعت روز جمعه، در خیابان های شهر قم حضور یافته و خود را برای حضور خروشان در راهپیمایی روز 22 بهمن آماده کرده بودند.

هرچند زمان رسمی حرکت مردم و راهپیمایان از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی قم ساعت 10 صبح اعلام شده بود، اما از چند ساعت قبل از زمان اعلام شده، مردم به همراه های خانواده ها، زن، مرد، پیرو جوان و کودک و نوجوان با پرچم های جمهوری اسلامی ایران و تصاویر امام راحل و مقام معظم رهبری به خیابان های شهر آمده و خود را مهیای یکی از بزرگ ترین میتینگ های سیاسی در حمایت از نظام و ارزش ها کرده بودند.

مردم قم در یوم الله 22 بهمن از ساعت ده حرکت خود را از میدان شهید مطهری به سمت حرم کریمه اهل بیت(ع) آغاز کرده و با سر دادن شعارهای «ای رهبر آزاده؛ آماده ایم آماده»، «این همه لشگر آماده به عشق رهبر آمده»، «خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست»، «مبارک فتنه گر ننگ به نیرنگ تو؛ خون شهیدان مصر می چکد از چنگ تو»، «مرگ بر آمریکا، مرگ بر اسرائیل»، «هیهات من الذله، هیهات من الذله » و همچنین سر دادن شعارهایی در حمایت از مردم مصر، تونس و دیگر کشورهای اسلامی بپا خاسته علیه مستبدان و مستکبران، با آرمان های والای انقلاب، امام راحل و مقام معظم رهبری تجدید پیمان کردند.

بر اساس گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراجع تقلید، علما و فضلای حوزه علمیه قم نیز امروز همپای ملت ایران اسلامی در راهپیمایی 22 بهمن حضور یافتند و حمایت خود را از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اعلام کردند.

حضرات آیات ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی، عبدالله جوادی آملی از مراجع تقلید امروز در شهر مقدس قم در جمع راهپیمایان حضور داشتند.

همچنین آیت‌الله سیدمحمود هاشمی شاهرودی، رییس پیشین قوه قضاییه و عضو خبرگان رهبری، آیات‌ مرتضی مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور، ‌شیخ جواد فاضل لنکرانی و علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم، اعضای جامعه مدرسین و اعضای خبرگان رهبری نیز امروز در راهپیمایی 22 بهمن حضور پرشور داشتند.

راهپیمایان پس از عبور از خیابان های منتهی به حرم مطهر در شبستان امام خمینی(ره) و همچنین دیگر صحن های حرم کریمه اهل بیت تجمع کرده و به سخنان رییس مجلس شورای اسلامی گوش فرا دادند و در پایان قطعنامه ای را قرائت و در پایان نماز جمعه این هفته را به امامت آیت الله حسینی بوشهری اقامه کردند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات