۰۴ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۹۸۸۸۴

عدالت اجتماعی در افغانستان در شماره جدید پگاه اندیشه بررسی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول انجمن علمی و فرهنگی طلاب افغانستان با تشریح فعالیت های این انجمن بیان داشت: فعالیت‌های علمی و تبلیغی طلاب افغانی در این مجموعه سامان می‌یابد.
کتابخانه جامع جامعه المصطفي العالميه


محمد صادق ابراهیمی، مسؤول انجمن علمی و فرهنگی طلاب افغانستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: انجمن طلاب افغانستان از سیصد دانش‌پژوه جامعه المصطفی تشکیل شده است که در زمینه‌های علوم اسلامی و انسانی مشغول به فعالیت هستند.

وی بیان داشت: این انجمن تا به حال فعالیت های علمی مختلفی همچون برگزاری همایش، نشست‌های تخصصی و انتشار مجله داشته است.

وی اظهار داشت: فصلنامه پژوهشی «پگاه اندیشه» به صاحب امتیازی انجمن علمی طلاب افغانستان با شمارگان 1700 نسخه منتشر می‌شود و به مراکز آکادمیک، حوزه های علمیه و موسسات و کیوسک‌های شهری کشور افغانستان فرستاده می‌شود.

وی بیان داشت: در شماره قبلی این فصلنامه که در سیصد صفحه منتشر شد، عقلانیت و دیانت با نگاه به افغانستان مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت.

ابراهیمی اظهار داشت: عدالت اجتماعی در افغانستان موضوع فصلنامه جدید پگاه اندیشه است که در حال چاپ است.

وی تبلیغ را از دیگر برنامه‌های انجمن علمی طلاب افغانستان عنوان کرد و گفت: اعزام مبلغ به کشور افغانستان، برگزاری جلسات قرآنی با حافظان قرآن و قاریان بین‌المللی از دیگر فعالیت های تبلیغی این انجمن است.

وی با اشاره به برگزاری همایش‌های علمی همچون هفتم و هشتم ثور و تاثیر اندیشه های امام خمینی(ره) درانقلاب افغانستان گفت: گزارش و برنامه های ضبط شده این همایش ها برای استفاده علاقمندان به کشور افغانستان ارسال شده است.

ابراهیمی اذعان داشت: کتاب مجموعه آثار فیض محمد کاتب از مورخان معروف افغانستان و کتاب شهید مبلغی با موضوع رد اندیشه های مارکسیست از دیگر کارهای علمی انجام شده در این انجمن علمی است که به دلیل عدم تامین بودجه به مرحله چاپ نرسیده است. /909/ت302/ع

ارسال نظرات