۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۹۹۰۸۲
امام جمعه موقت ساری:

موج بیداری اسلامی به زودی همه دنیا را فراخواهد گرفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت ساری با بیان این که بیداری اسلامی در آینده‌ای نزدیک همه دنیا را فراخواهد گرفت، افزود: کشورهای سلطه‌گر جهان باید در انتظار خیزش‌های مردمی در کشورهای خود باشند.
امام جمعه موقت ساري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام یوسف یوسف‌پور، امام جمعه موقت ساری در خطبه های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته مرکز استان، با اشاره به این که خیزش‌های مردمی در خاورمیانه هر روز وارد فاز جدیدی می‌شود، گفت: دامنه این حرکت‌های آزادی خواهانه تنها به خاورمیانه ختم نخواهد شد.

وی با بیان این که بیداری اسلامی در آینده‌ای نزدیک همه دنیا را فراخواهد گرفت، افزود: کشورهای سلطه‌گر جهان باید در انتظار خیزش‌های مردمی در کشورهای خود باشند.

امام جمعه موقت ساری، حرکت‌های آزادی خواهانه مردم در کشورهای اسلامی را به برکت انقلاب اسلامی دانست و بیان داشت: دیگر هیچ قدرتی توان مقابله با خیزش های مردمی منطقه را ندارد.

حجت الاسلام یوسف پور، استقلال طلبی، آزادی خواهی و مقابله با استبداد داخلی و استعمار خارجی را از مهم ترین عوامل خیزش های مردمی در منطقه دانست و تصریح کرد: مردم کشورهای اسلامی منطقه خواستار برپایی حکومتی با محوریت اسلام هستند.

وی با بیان این که آمریکا و کشورهای غربی با آن همه ادعای ابرقدرت بودن تنها تماشاچی خیزش های مردمی درمنطقه هستند، خاطرنشان کرد: آنها حتی از مهره های خود درمنطقه نیز هیچ حمایتی نکردند.

خطیب جمعه ساری با تأکید بر این که کشورهای مسلمان منطقه باید مراقب توطئه ها و نقشه‌های شوم سلطه گران باشند، ادامه داد: غربی ها تلاش می کنند خیزش های مردمی منطقه را به نفع خود مصادره کنند.

وی در ادامه سخنان خود حفظ و حدت و همدلی را مهم ترین راه مقابله با توطئه های دشمنان دانست و ادامه داد: امت اسلامی باید با شناخت صحیح ترفندهای دشمنان در تقویت وحدت میان خود تلاش کنند.

خطیب جمعه ساری، تفرقه و اختلاف را سلاح امروز دشمنان برای مقابله با مسلمانان برشمرد و بیان داشت: امت اسلامی باید با آگاهی و بصیرت مانع تحقق توطئه های شوم دشمنان شوند.

حجت الاسلام یوسف پور در بخش دیگری ازسخنان خود به وظیفه خواص و نخبگان در شرایط امروز کشور اشاره کرد و با بیان این که دشمنان همه توان به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند، گفت: خواص و نخبگان باید با شناخت دقیق توطئه های دشمنان دراین خصوص روشنگری کنند./950/پ202/ع

ارسال نظرات