۰۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۷:۱۷
کد خبر: ۹۹۲۲۳
عضو جمعیت تعاون اسلامی:

باید از توان مدارس در مقوله تربیت دینی یاری گرفت

خبرگزاری رسا ـ عضو جمعیت تعاون اسلامی بیان داشت: بچه‌هایی که در محیط خانواده‌های مذهبی تربیت شده‌اند دارای مشارکت بالایی در برنامه‌های دینی هستند.
تربيت اسلامي


حجت الاسلام رضا علویان، عضو جمعیت تعاون اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا بیان داشت: تربیت واژه‌ای قرآنی است که در کنار تعلیم مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه تربیت، کار کردن با روح متربیان است، گفت: ضریب اهمیتی که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به مقوله تربیت داده شد افزایشی بوده اما واقعیت این است که هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است.

مشاور مذهبی مدرسه مهدیه رستگاران اظهار داشت: تربیت اسلامی مقوله ای است که همت بیشتر مسؤولان را می‌طلبد و البته در این راه هر شخص باید به اندازه توان خود فعالیت کند.

وی گفت: خانواده‌ها دارای نقش ویژه‌ای در تربیت هستند و یک مربی به خوبی می‌تواند از روحیات فرزندان، اخلاق والدین را استنباط کند.

این فعال فرهنگی بیان داشت: بچه‌هایی که در محیط خانواده‌های مذهبی تربیت شده اند دارای مشارکت بالایی در برنامه های دینی هستند.

حجت الاسلام علویان گفت: مدارس محیط ویژه‌ای برای تربیت محسوب می شوند و در جمهوری اسلامی باید از تمامی توان‌های آموزشی و محیطی استفاده کرد.

وی بیان داشت: مراسم مذهبی و مناسبتی و ملی که در مدارس برگزار می‌شود، علاوه بر شور و نشاط، خاطره ای ماندگار برای دانش آموزان ایجاد می کند که در جذب به فرهنگ دینی بسیار مهم است.

این کارشناس فرهنگی اذعان داشت: تمامی انسان‌ها به توجه نیاز دارند که یک مربی خوب می‌کوشد تا با برجسته کردن صفات اخلاقی در متربیان و جایزه دادن، این صفات را پایدار کند. /909/ت303/ع

ارسال نظرات