۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
کد خبر: ۴۲۳۳۰۴
مدیر کل اوقاف استان مازندران خبر داد؛

اجرای ۱۶۲ پروژه عمرانی در بقاع متبرکه استان مازندران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران از اجرای 162 پروژه عمرانی بقاع متبرکه طی سال گذشته با اعتبار 40 میلیارد تومانی در استان خبر داد و گفت: حدود 70 درصد موقوفات مازندران مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستارعلیزاده، مدیر کل اوقاف وامورخیریه مازندران امروز در دیدار مدیران اوقاف مازندران با آیت الله سید رحیم توکل با اشاره به این که حدود 70 درصد موقوفات مازندران مربوط به عزاداری امام حسین(ع) است، اظهار داشت: همه باید برای اجرای صحیح نیات واقفان تلاش کنیم.

 

وی با اشاره به حساسیت بالای اجرای نیت واقفان، افزود: کسانی که به هر صورتی با وقف سر و کار دارند یا متولی موقوفه هستند، باید نهایت دقت را داشته باشند تا حقوق موقوفات پایمال نشود.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی، تصریح کرد: برای تحقق این امر نیازمند بسترسازی و توجه ویژه نهادهای دولتی و غیردولتی برای ساخت‌ و ساز پروژه‌های امامزادگان و حضور مردم به‌‌ویژه جوانان در این اماکن هستیم.

 

حجت‌الاسلام علیزاده با بیان این که وقف جایگاه ویژه‌ای در فرهنگ، دین و قرآن دارد، گفت: وقف و موقوفات از ظرفیت بالایی در کشور برخوردار هستند.

 

وی بهترین مظهر خدمت به مردم و خلق خدا را ایجاد وقف‌های جدید دانست و گفت: احسان و کمک به مردم در قرآن و اسلام از جایگاه بالایی برخوردار است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این که وقف بهترین مظهر کمک به همنوعان و کمک به مسائل فرهنگی در جامعه است، اظهار داشت: ظرفیت مسائل فرهنگی، اجتماعی و دینی وقف در جامعه اسلامی بالا است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که موقوفات موجب زنده ماندن نام و یاد واقف می‌شود، بیان کرد: واقف در همه زمان ها حتی پس از مرگ خود مدیریت نرم را بر موقوفه دارد و هدایت خرج هزینه آن را تعیین می‌کند.

 

وی با اشاره به فتوای تاریخی امام راحل مبنی بر اینکه موقوفات باید به حالت وقفیت باقی بماند و عمل به وقف شود، افزود: با فتوای امام خمینی (ره) انقلاب دیگری در حوزه وقف در کشور صورت گرفته است.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که وقف بسیاری از مشکلات جامعه را حل می‌کند، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ وقف نیازمند بسیج همگانی در کشور است.

 

وی از شناسایی و تنظیم 5 هزار و 300 سند اجاره اولیه رقبات فاقد رابطه استیجاری در استان خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته 15 هزار و 11 سند موقوفات مازندران به‌روزرسانی شد.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به سرمایه‌گذاری 20 رقبه به مساحت 32 هزار متر مربع به ارزش 21 میلیارد تومان، بیان کرد: تعمیرات، عرصه و عیان 15 رقبه به مساحت پنج هزار و 952 متر مربع در استان انجام شد.

 

وی از اجرای 162 پروژه عمرانی بقاع متبرکه با اعتبار 40 میلیارد تومان در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: 267 پرونده دعاوی موقوفات مازندران در محاکم قضایی با پیگیری‌های اوقاف تعیین و تکلیف شد./950/202/ب2

ارسال نظرات