۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۱
کد خبر: ۴۲۴۳۰۶
استاد حوزه علمیه مازندران:

شهيد مطهري اسوه اخلاق و تفکر اسلامي بود

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکيد بر اين‌که شهيد مطهري هيچگاه جز براي دفاع از اسلام گام برنداشت، گفت: شهيد مطهري اسوه اخلاق و تفکر اسلامي بود و پيشرفت علمي ايران اسلامي را در تمام زمينه‌ها بيمه کرد و در حقيقت این شهید بزرگوار حق حيات معنوي بر همه جامعه دارد.
نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید حسین حسینی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری و آغاز هفته معلم برگزار شد، شخصیت شهید مطهری را بهترین الگو برای معلمان دانست و گفت: معلمان باید با تأسی از اخلاق و کردار شهید مطهری، اخلاق دانش‌آموزان را به تربیت دینی آراسته کنند.

 

وی با اشاره به این که فراگیری و جامع نگری استاد مطهری در همه زمینه‌ها عامل جاودانگی آثار وی شده است، افزود: شهید مطهری با توجه به نیاز روز جامعه، کتاب هایی را تألیف می‌کردند که امروزه به جهت ارزشی که برای آثار شهید مطهری در کشور اندونزی قائلند مرکزی را تأسیس و کتب این شهید بزرگوار در آن مرکز تدریس می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکيد بر اينکه شهيد مطهري هيچگاه جز براي دفاع از اسلام گام برنداشت، يادآور شد: شهيد مطهري اسوه اخلاق و تفکر اسلامي بوده و پيشرفت علمي ايران اسلامي را در تمام زمينه‌ها بيمه کرده و در حقيقت ايشان حق حيات معنوي بر همه جامعه دارد.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران در ادامه توجه ويژه به آثار شهيد مطهري را در زندگي مهم عنوان و خاطرنشان کرد: قرآن و اهل بيت(ع) در آثار شهيد مطهري محور تمام افکار و انديشه‌ها بوده و مطالعه آثار ايشان انسان را به لذت‌هاي معنوي و روحاني سوق مي‌دهد.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به معنای تربیت از منظر شهید مطهری، تصریح کرد: شهید مطهری معتقد است که تربیت، پرورش انسان برای تقرب الهی که شاکله الهی به طور کامل در وجود او شکل می گیرد.

 

استاد حوزه علمیه مازندران تربیت اسلامی را زمینه ای برای ظهور و بروز استعدادها و توانمندی های انسان در جهت رسیدن به بالندگی دانست.

 

وی با اشاره به تأثیر مستقیم رفتار معلم بر دانش‌آموز، گفت: رفتار و کردار معلم بر دانش آموزان تأثیر مستقیم و مثبتی دارد، بنابراین باید آموزش و تربیت تا آنجا که مقدور است در آموزش و پرورش صورت بگیرد.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که مقام معلم در فرهنگ دینی، گرامی داشته و مورد احترام است، افزود: امام خمینی(ره)، وظایف معلمان را همچون انبیاء دانست چرا که شغلی بسیار مهم و تأثیرگذار به شمار می آید.

 

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور مازندران گفت: در قلم، بیان و آثار مطهری به طور کامل روشن بود که تبحر زیادی در مسائل مختلف داشت و به طور یقین معلمی کامل به شمار می آیند و نامیدن این روز برای این قشر از جامعه، کاری نیکو بود و همچنین در حال حاضر است.

 

وی با تأکید بر این‌که معلمان بايد در متون تخصصی با مطالعه و دقت نظر به آموزش بپردازند و تخصص کامل را کسب کنند، بیان کرد: یکی از عوامل تولید علم، معلم هستند که باید بتواند دانشجو و شاگردانش را اغناء کند.

 

حجت الاسلام حسینی با اشاره به این که معلمان با تجهيز خود به جدیدترین روش ها و دانش روز در عرصه چالش های علمی جوابگو باشند، گفت: معلم، اثرگذار در جنبه های مختلف زندگی همچون مسائل معنوی هستند و می طلبد به این مهم، اهتمام ویژه ای داشته باشند.

 

وی معلمی را عشق و علاقه دانست و اظهار داشت: آموزگاران رازدار مسائل شخصی باشند و این امر را به فضای شغلی خود انتقال ندهند./950/202/ب2

ارسال نظرات