۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۱
کد خبر: ۴۲۴۹۷۷
معاون حوزه علمیه مازندران:

مبعث پیامبر اسلام نقطه عطفي در تاريخ هدايت بشريت است

معاون حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بعث پيامبر(ص) نقطه عطفي در تاريخ هدايت بشريت است، گفت: پيامبر اكرم(ص) در واقع با مبعوث شدن به پيامبري و با خلق نيكوي خود سبب شدند كه بشريت از جهالت و ظلمت نجات يابد و مسير سربلندي و سعادت را طي كند. 
معاون حوزه علمیه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون حوزه علمیه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت مبعث پیامبر گرامی اسلام در ساری برگزار شد، گفت: عيد مبعث، عيد رهايي انسان از هرگونه انحراف و رهنمون شدن انسان به سوي سعادت و خوشبختي است.

 

وي با بيان اين که عيد مبعث انسان را به سوي اهداف آفرينش و توحيدي نزديک مي کند، اظهار داشت: بايد اهداف عيد مبعث پيامبر اکرم(ص) به طور دقيق براي عموم جامعه تبيين شود.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که مبعث عيد خوشبختي انسان و عيد عطاي نعمت بزرگ الهي به اشرف مخلوقات هستي است، اظهار داشت: مبعث روز رهايي انسان از جهالت و رهنمون شدن بشر و جهان به سوي اهداف اصلي آفرينش است.

 

معاون حوزه علمیه مازندران با بيان اين که براي مناسبت هاي ديني فلسفه خاصي وجود دارد، تصريح کرد: بارزترين فلسفه بعثت اين است که انبياء و اولياء الهي و به ويژه حضرت پيامبر اکرم (ص) براي تربيت انسان ها برگزيده شده اند.

 

وی يکي از اهداف مبعث را هدايت انسان به سوي سعادت واقعي عنوان کرد و يادآور شد: انسان هر از چند گاهي در پيمودن مسير خود دچار انحراف مي شود و اين امر از اول خلقت تا به حال استمرار داشته است و به همين خاطر بايد معلماني صالح باشند تا تربيت صحيح انسان ها را در دست بگيرند و او را به سوي خالق هستي سوق دهند.

 

معاون حوزه علمیه مازندران گفت: بعثت پيامبر اسلام (ص) اساسي ترين و محوري ترين امر براي تربيت انسان ها بوده است و به همين دليل تربيت صحيح ، علم و آگاهي انسان را به اهداف واقعي اش نزديک تر مي کند.

 

وي با بيان اين که پيامبر بزرگ اسلام(ص) بهاي آزادي اسراء را آموختن علم و تربيت قرار داده بود، افزود: امروزه دشمنان اسلام در صدد هستند که پيامبر اسلام و ائمه اطهار(ع) را مخالف علم و پیشرفت معرفی کنند غافل از اينکه دين اسلام دين پيشرفت و توسعه است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود پیامبر گرامی اسلام را محور وحدت در جهان اسلام دانست و ادامه داد: وحدت مسلمانان جهان از ضروري ترين مسايل روز جوامع اسلامي است و همه بايد بر محوري جامع و فراگير و مورد قبول همه انديشه هاي ديني گرد هم آمده و هماهنگ حرکت کنند.

 

وی با اشاره به این که بعث پيامبر (ص) نقطه عطفي در تاريخ هدايت بشريت است، افزود: پيامبر اكرم(ص) در واقع با مبعوث شدن به پيامبري و با خلق نيكوي خود سبب شدند كه بشريت از جهالت و ظلمت نجات يابد و مسير سربلندي و سعادت را طي كند. 

 

معاون حوزه علمیه مازندران يادآور شد: پيامبر اكرم(ص) در واقع با مهرباني، عطوفت، مبارزه با ظلم و ستم و با دعوت مردم به سوي پروردگار راه نويني را بر روي بشر گشودند و بشري كه غرق در فساد و غرق در جهالت بود را به سمت نور و روشنايي هدايت كردند. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: بشري كه تكيه‌گاهش بر شمشير و قبيله‌گرايي بود، با هدايت و روشنگري حضرت محمد(ص)، به راه راست آمد و پيامبر (ص) توانستند با سيره والاي خود، انسان‌هاي عهد جاهليت را به موجودي تبديل كنند كه بتواند به سمت معنويت حركت كند./950/202/ب3

ارسال نظرات