۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۲۵۶۱۰
کارشناس مسائل مذهبی:

معرفت نفس بهترین سلاح برای محافظت بشر در برابر ظلمات آخرالزمان است 

حجت الاسلام موسویان گفت: دوران آخر الزمان دوران ظلمات است که تمام گناهان در آن انجام می شود و بهترین سلاحی که می تواند ما را از این ظلمات محافظت کند معرفت النفس است.
حجت الاسلام موسویان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام سید محسن موسویان، کارشناس مسائل مذهبی، عصر امروز در سلسله جلسات معرفت النفس که در خیابان سروش اصفهان برگزار شد، گفت: هر تمدنی دارای زمان مشخص و نهایتی است و هر نهایتی دارای نشانه است، هر امتی وقتی به نهایت خود نزدیک می شود چند نشانه دارد.

 

وی ادامه داد: نخستین نشانه آن این است که طبق آیه 94 سوره اعراف بحران ها در آن ظهور می کنند، برای بحران ها هیچ جوابی ندارند، امروز در غرب بحران خانواده به وجود آمده و هنوز نتوانستند جوابی برای این بحران پیدا کنند.

 

حجت الاسلام موسویان بیان داشت: وقتی تمدنی به نهایت خود نزدیک می شود تئوری جدید در آن تولید نمی شود و برنامه جدید برای زندگی بشر ندارد، فوکویاما در نظریه پایان تاریخ خود می گوید بهترین نوع زندگی لیبرال دموکرات است، نام قرن اخیر را قرن فقر تئوری گذاشته اند.

 

وی اظهار داشت: خارج شدن از فضای منطقی از دیگر نشانه های انحطاط یک تمدن است، وقتی تمدنی از فضای منطقی خارج شود یا در حال مسخره کردن و یا در حال درگیری هستند، کاری که دشمنان در سال های اخیر کردند و اقدام به کشیدن کاریکاتور و اهانت به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) کردند و بحث اسلام هراسی را مطرح کردند.

 

کارشناس مسائل مذهبی ابراز داشت: تمدنی که به نهایت خود نزدیک می شود به اهدافش نمی رسد، امروز تمدن غرب برای رسیدن به اهدافش به مذاکره با ایران نیاز پیدا کرده و تمام اهداف خود را در مذاکره با ایران دنبال می کند، از شواهدی که وجود دارد مشخص می شود که تمدن غرب رو به افول و نهایتش است.

 

حجت الاسلام موسویان گفت: همزمان با رفتن هر تمدنی تمدن دیگر ظهور می کند و اگر در زمان انحطاط تمدنی به تمدن دیگر فکر نشود در بی تاریخی است، تمدن غرب یک شروع داشت، یک اوج و در حال حاضر هم به نهایتش رسیده است، تمدن سازی باید بر اساس توحید باشد و بهترین تمدن، تمدن توحیدی است.

 

وی بیان داشت: تنها راه نجات از بحران و انحطاط تمدن ها معرفت نفس و خودشناسی و سپس توحید و خداشناسی است، کسی که خود را شناخت خدا را شناخته است، کسی که نسبت به خود جاهل باشد نسبت به چیزهای دیگر جاهل تر است.

 

کارشناس مسائل مذهبی در پایان اظهار داشت: دوران آخر الزمان دوران ظلمات است که تمام گناهان در آن انجام می شود و بهترین سلاحی که می تواند ما را از این ظلمات محافظت کند معرفت النفس است./202/869/ب1

ارسال نظرات