۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۴۲۷۲۵۱
همزمان با نیمه شعبان؛

نخستین همایش بزرگ وقف علمای زنجان برگزار می شود

همایش بزرگ وقف دسته جمعی علمای زنجان با حضور 313 تن از این عالمان وارسته همزمان با شب نیمه شعبان از سوی مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان برگزار می شود.
وقف

حجت الاسلام امیر اسلامی، مسؤول طرح و برنامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، از برگزاری همایش بزرگ وقف دسته جمعی علمای زنجان خبر داد و اظهار داشت: این همایش همزمان با شب نیمه شعبان برگزار می شود.

 

وی در ادامه با اشاره به ماهیت این همایش گفت: این همایش با حضور علما و روحانیانی از سراسر استان و حتی افرادی که زنجانی بوده ولی در خارج از استان مشغول هستند برگزار شده و منظور مورد نظر آنهایی هستند که قدرت مالی ایجاد یک موقوفه چه به صورت فردی و چه به صورت مشارکتی را داشته باشند.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اشاره به حضور تعداد کثیری از علمای تراز اول استان در این همایش تأکید کرد: 313 نفر از علمای بزرگ زنجان که هم در داخل و هم در خارج استان مشغول هستند به صورت نمادین به این همایش دعوت شده و در شب نیمه شعبان همه آنها گرد هم می آیند.

 

مسؤول طرح و برنامه مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این همایش خیر خواهانه تصریح کرد: به علت این که اکثریت حوزه های علمیه استان در تأمین پایدار هزینه های جاری خود با مشکل مواجه بوده و منابع مالی قابل اتکایی ندارند، هدف از این همایش ایجاد موقوفاتی از سوی علما برای تأمین منابع مالی پایدار برای حوزه های علمیه استان است.

 

حجت الاسلام اسلامی در ادامه با اشاره به حضور علما و افراد سرشناس در این همایش خاطر نشان کرد: افزون بر حضور اکثریت علما در این همایش، بزرگانی از جمله حضرت آیت الله سید جعفر شبیری زنجانی، آیت الله دولابی، نماینده خبرگان رهبری، آیت الله شهیدی، آیت الله دوستی و تمامی ائمه جمعه شهرستان های استان نیز حضور خواهند یافت.

 

گفتنی است؛ بنابر اعلام مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان، خیرین علاقه مند به شرکت در این امر خداپسندانه می توانند با شماره تلفن 02433363431 تماس گرفته و یا مبالغ مورد نظر خود را به شماره حساب 0109289404007 نزد بانک ملی به نام حجت الاسلام بیات و حجت الاسلام ناصر واریز کنند./302/949/ب1

ارسال نظرات