۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
کد خبر: ۴۲۷۲۷۲
معاون آموزش حوزه علمیه قزوین:

مسؤولیت اصلی روحانیت برقرای پیوند بین دین و فرهنگ است

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین مسؤولیت اساسی و اصلی روحانیت را برقرای پیوند بین دین و فرهنگ دانست و گفت: کارکرد اصلی روحانیت هدایت، ارشاد مردم، تبیین دقیق و علمی آموزه‌های دینی و دفاع عقلانی از دین و رد شبهات وارده از سوی دشمنان اسلام است.
حجت الاسلام رسول نوروزی

حجت الاسلام رسول نوروزی، معاون آموزش حوزه علمیه قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به وظیفه و نقش اصلی روحانیت در جامعه، گفت: وظیفه اصلی روحانیت آن است که مردم را در مسیر درست دین داری قرار دهد و این نیازمند آشنایی روحانیت با ابزارها و شیوه‌های نوین تبلیغ است.

 

وی در ادامه مسؤولیت اساسی و اصلی روحانیت را برقرای پیوند بین دین و فرهنگ دانست و افزود: کارکرد اصلی روحانیت هدایت، ارشاد مردم، تبیین دقیق و علمی آموزه‌های دینی و دفاع عقلانی از دین و رد شبهات وارده از سوی دشمنان اسلام است.

 

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به اثرات مخرب فضای مجازی، ابراز کرد: باید بپذیریم فضای مجازی مانند یک شمشیر دولبه عمل می‌کند که باید با احتیاط کامل از آن استفاده کرد و نباید اجازه دهیم تا جوانان به راحتی در شبکه‌های مجازی به وقت گذرانی مشغول شوند.

 

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین در ادامه با اشاره به تلاش دشمنان از طریق شبکه‌های مجازی بر علیه مقدسات دین اسلام، اظهار کرد: دشمنان دین در استفاده از فضای مجازی با تمام توان خود وارد شده و بر علیه باورها و مقدسات دینی کار می‌کنند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: ضروری است حوزه‌های علمیه و طلاب مستعد جوان و آماده به خدمت کمر همت ببندند و از این بستر به وجود آمده نهایت استفاده را در راستای ترویج دین، مبانی دینی، دفاع از مبانی دین و پاسخ گویی به شبهات مطرح شده از سوی دشمنان دین داشته باشد.

 

معاون آموزش حوزه علمیه قزوین در پایان با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری گفت: آنچه که در بیانات رهبری در دیدار با فضلا و طلاب حوزه علمیه تهران مطرح شد بخشی از توجه دادن معظم له به طلاب در استفاده بهینه از ابزارهای نوین برای تبیین مسایل دینی است که امروز طلاب ما باید بیش از پیش با فضای مجازی که بستری مهم  و تاثیرگذار در انتقال مفاهیم دینی است، آشنا شوند./873/302/ب2

ارسال نظرات