۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۴۲۷۲۷۳

افزایش ۸۰ درصدی نرخ فقر در غزه

رییس هیات امدادرسانی بشردوستانه ترکیه "IHH" تاکید کرد که میزان درآمد ساکنان غزه نصف شده است و نرخ بیکاری و فقر در این باره به خاطر ادامه محاصره ظالمانه به ترتیب به 50 و 80 درصد رسیده است و محاصره در واقع این منطقه را به زندانی بزرگ تبدیل کرده است.
نشست حمایت از غزه

به گزارش خبرگزاری رسا، بولنت یلدریم رییس هیات امدادرسانی بشردوستانه ترکیه "IHH" در کنفرانسی خبری در مقر هیات امدادرسانی بشردوستانه ترکیه در استانبول ترکیه به ارائه گزارشی در مورد اوضاع حاکم بر نوار غزه در نتیجه تداوم محاصره ظالمانه پرداخت.

 

یلدریم اظهار داشت که محاصره نوار غزه وارد دهمین سال شده است و این اوضاع فلسطینیان را به مراتب بدتر و ناگوارتر از قبل کرده است. وی هشدار داد که ادامه محاصره نه تنها زیرساخت های اقتصادی و سیاسی، بلکه بافت اجتماعی را نیز از بین می برد و ضمن آواره ساختن شمار زیادی از ساکنان نوار غزه، موجب افزایش خشونت در این منطقه هم می شود.

 

وی اشاره کرد که بیش از 100 هزار نفر در باریکه غزه بدون خانه و سرپناه هستند و نزد خویشان و بستگانشان زندگی می کنند و یک سوم این باریکه را آوارگان تشکیل می دهند و از مجموع یک میلیون و 800 هزار نفر ساکنان این منطقه 18 درصد کودک هستند.

 

یلدریم تصریح کرد که اوضاع اقتصادی نوار غزه در پرتو ادامه محاصره روز به روز بدتر می شود و امنیت غذایی در این منطقه نیز همچنان رو به کاهش است.

 

به گفته وی، 44 درصد از ساکنان نوار غزه فاقد امنیت غذایی بوده و 80 درصد هم وابسته به کمک های بشردوستانه هستند.

 

رییس هیات امدادرسانی بشردوستانه ترکیه "IHH" افزود که از مجموع 6 گذرگاه باریکه غزه تنها از طریق 3 گذرگاه ( بیت حانون، کرم ابو سالم و گذرگاه رفح) آن هم به طور محدود و جزئی تردد انجام می گیرد.

 

بولنت یلدریم اظهار داشت که به خاطر اینکه گذرگاه بیت حانون پل ارتباط نوار غزه با اراضی اشغالی 1948 است، رژیم صهیونیستی به ندرت آن را بازگشایی می کند.

 

همچنین گذرگاه زمینی رفح در مرز با مصر هم به طور مداوم بسته است.

 

لازم به ذکر است که دشمن صهیونیستی پس از پیروزی حماس در انتخابات پارلمانی سال 2006 و به قدرت رسیدن آن در باریکه غزه این منطقه را به محاصره زمینی، هوایی و دریایی درآورده است./847/ب102/د

ارسال نظرات