۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۷۵۵۷۹۵

بیانیه مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه به‌مناسبت تجمع مردم قم در دفاع از «طرح نور»

بیانیه مرکز بسیج اساتید و نخبگان حوزه به‌مناسبت تجمع مردم قم در دفاع از «طرح نور»
مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه به‌مناسبت تجمع پرشور مردم قم در دفاع از «طرح نور» بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه به‌مناسبت تجمع پرشور مردم قم در دفاع از «طرح نور» بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

قَالَ الصادق (ع): «الْأَمْرُ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْی عَنِ الْمُنْکرِ خُلُقَانِ مِنْ خُلُقِ اللَّهِ فَمَنْ نَصَرَهُمَا أَعَزَّهُ اللَّهُ وَ مَنْ خَذَلَهُمَا خَذَلَهُ اللَّهُ»

مسأله حجاب بی‌تردید ضرورتی عقلی، عرفی و دینی است که در همه ادوار تاریخ و در همه گستره حیات بشر، شواهدی از آن یافت می‌شود و بدون شک رهآورد این مسأله صیانتی همه جانبه از دامان فرد و جامعه است؛ لکن بشریت امروز شاهد آن است که انسان سردرگم در کوچه پس کوچه‌های برخی مکاتب امانیستی، پرسه زنان به بن بست تسامح‌ها و تساهل‌ها و ول انگاری‌ها، فرو رفته و سعادت بی‌نهایت خود را به ثمنی بخس، و بهایی ارزان می‌فروشد و روزبه‌روز در تاریکیِ تودرتوی این بن‌بست، بیش از پیش تا زوال خویش فرو می‌رود.

در چنین شرایطی است که صیانت و پاسداری از فرهنگ و شرف انسانی، رسالتی عقلی، دینی و عرفی خواهد بود و همه دغدغه مندان و دلسوزان انسانیت را به خروش برای پاسداری از کرامت انسانی فرا می‌خواند.

اینک که فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران که رسالت خطیر حفظ امنیت و نظم کشور را بر عهده دارد، با اجرای «طرح نور» در میدان صیانت از مرزهای فرهنگی گام نهاده است و به دنبال تقدیم امنیت فرهنگی و روانی به همگان و حتی همان برخی سهل‌انگاران و یا ول‌انگاران فرهنگی است، ما حوزویان و اساتید بسیجی حوزه علمیه قم حمایت قاطعانه خود را از این اقدام مبارک اعلام داشته و نکاتی را تقدیم می‌داریم:

دسیسه‌ها و توطئه‌های فرهنگی، مسائلی چند ساحتی بوده که علاوه بر نیاز به برخی اقدامات نظیر «طرح نور»، نیازمند راه حل‌هایی از جنس خود می‌باشد؛ آنچه امروز موجب شده است تا در کف خیابان فرزندانمان را چنین ببینیم حاصل اهمال‌ها و تقصیرهای ده‌ها دستگاه فرهنگی است و تا زمانی که زنجیره تربیت و آموزش و... در این عرصه به رسالت خود جامه عمل نپوشاند، ریشه این فتنه زنده خواهد ماند.

بی شک آنچه بیش از همه در تأثیر و نتیجه بخش بودن این طرح اهمیت خواهد داشت، عزم جدی و ثبات قدم و یک صدایی مسئولان خواهد بود. و لا تأخذکم فی الله لومة لائم.

عنصر رأفت و رحمت و دلسوزی به همراه قاطعیت که همواره نصب‌العین و در دستور کار نیروهای کف میدان بوده است، ضامن دیگری برای موفقیت و تأثیر این اقدام شجاعانه می‌باشد. وَ قُولُوا لِلنَّاسِ حُسْناً

حال که دشمنان با قلم‌های مسموم و نیش‌های زهرآگین و دندان‌های نمایان منتظر هر فرصتی برای به نمایش گذاشتن سبُعیت و درندگی خود هستند و کفتارصفت در هر گوشه و کنار، چه در داخل و چه در خارج منتظر ضربه زدن بر پیکره این نظام مظلوم مقتدرند، مستدعیست اقدامات صورت گرفته در راه احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر به گونه‌ای باشد که هرگونه زمینه سوءاستفاده را از رسانه‌های بیگانه و معاند فراهم نیاورد.

 یا أَیهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ ینْصُرْکمْ وَ یثَبِّتْ أَقْدامَکم

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم

ارسال نظرات