۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۴۲۷۸۵۸
همزمان با نیمه شعبان؛

آئین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه ولی‌عصر بناب برگزار می شود

آئین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب طبق روال سال های گذشته همزمان با میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج) در مصلی اعظم امام خمینی(ره) شهر بناب برگزار می شود.
 عمامه گذاری طلاب دانشگاه علوم اسلامی رضوی به دست آیت الله علم الهدی در مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آئین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب طبق روال سال های گذشته همزمان با میلاد با سعادت حضرت ولیعصر(عج) بعد از ظهر روز یکشنبه در مصلی اعظم امام خمینی(ره) شهر بناب برگزار می‌شود.

 

بنابراین گزارش طی این مراسم با شکوه که با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه خانواده های طلابی که به لباس مقدس روحانیت ملبس خواهند شد، حدود 60 نفر از طلاب مدرسه علمیه ولیعصر(عج) بناب به کسوت روحانیت شرفیاب می شوند.

 

لازم به ذکر است این مراسم با حضور میهمانانی چون آیت الله رسولی محلاتی نماینده ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و با حضور اقشارمختلف مردم همراه خواهد بود.

 

طلابی که توفیق تلبس به لباس مقدس روحانیت را داشته اند بعد از گذراندن دوره های مختلف توجیهی، تعلیمی از قبیل جایگاه و ارزش لباس روحانیت، اخلاق تلبس، مروری بر احکام خاص نماز، احکام خمس و زکات و دیگر مسائل مورد نیاز از چنین فرصتی برخوردار گشته اند.

 

همچنین پیش از ظهر نیمه شعبان مراسم ویژه ای برای خانواده های طلاب در نظر گرفته شده است که با سخنرانی تولیت مدرسه علمیه ولی‌عصر(عج) بناب حجت الاسلام شیخ مجید باقری بنابی، همراه خواهد بود و به موضوعاتی چون مشکلات طلاب و فرزندان طلبه و راه کارهای رفع این مشکلات پرداخته خواهد شد.

 

عمامه و لباس روحانیت در حقیقت نشانه سربازی امام زمان (عج) است و طلبه‌ای که وارد حوزه علمیه می‌شود، پس از گذراندن مدارج علمی در جایگاهی قرار می‌گیرد که می‌تواند در عرصه تبلیغ فعال باشد و برای هدایت دیگران گام بردارد و در آن زمان است که با عمامه‌گذاری در کسوت روحانیت قرار می‌گیرد.

 

لباس روحانیت در حقیقت نشانه دین‌داری و تبلیغ دین و سربازی امام زمان (عج) است، بنابراین این لباس و عمامه حرمت داشته و بدیهی است هر کس که اعتقاد به مبانی تربیتی و اعتقادی دارد باید برای این لباس حرمت قائل شود، آئین عمامه گذاری یک آئین ارزشمند بوده که در مدرسه علمیه بناب با عظمت خاصی برگزار می شود.

 

گفتنی است این مراسم هر ساله در روز نیمه شعبان برگزار می گردد و طی آن تعدادی از طلاب به کسوت روحانیت وارد می شوند و بر ثبات قدم خود بر ارزش ها، ذی طلبگی و لباس روحانیت عهد بسته و در رعایت این موضوعات کوشا و متعهد هستند./202/854/ب1

ارسال نظرات