۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶
کد خبر: ۴۲۸۹۷۳
معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش:

تلفیق سیاست و امور اجتماعی از دستاوردهای امام خمینی بود

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با تعریف درباره امام خمینی و راه‌کارهای ایشان در بخش پرورش و تربیت گفت: تلفیق بین سیاست و امور اجتماعی یکی از دستآوردهای امام خمینی بود.
کفاش معاون وزير آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حمید رضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در همایش ملی علمی تخصصی تربیت با اشاره به نقش امام خمینی در تربیت جامعه اسلامی اظهار داشت: امام خمینی به عنوان سلاله امام علی (ع) ویژگی‌های مختلفی از اخلاق، اعتقاد، فلسفه، عرفان، فقه و اصول را در خود جای داده و زبان‌زد خاص و عام بود.

 

وی افزود: امام خمینی غرب را حیرت زده کرد و ایشان انسانی ساخته و کامل بود که توانست در دنیا جریانی بی نظیر به پا کند.

 

کفاش در ادامه ساحت سیاسی اجتماعی امام را مورد بررسی قرار داد و افزود: امام ساحت سیاسی و اجتماعی را در خود به حد اعلی رساند و در عالم سیاست چنان در مقابل قدرت‌های غرب و شرق ایستاد و خطوط انحرافی را مشخص کرد که همه را شگفت‌زده کرد.

 

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش با بیان خصوصیات اخلاقی و ویژگی‌های امام خاطرنشان کرد؛ درک مردم و با مردم بودن و اعتقاد به رأی و نقش مردم از ویژگی‌های مهم امام خمینی بود.

 

وی افزود: نگاه زیبایی شناسی در عرصه هنر، بازی، زنان، محیط زندگی، پوشش، نماز، امور بین الملل، جهاد و شهادت از دیگر ویژگی‌های امام خمینی بود.

 

معاون پرورشی فرهنگی آموزش و پرورش ابراز داشت: تلفیق بین سیاست و امور اجتماعی حاصل تربیت امام خمینی و از ناحیه ایشان بر می‌خیزد در حالی که تفکر متحجران و افراد دور از اندیشه امری غیر از این است.

 

وی تفکر امام خمینی را حاصل خودسازی ایشان برشمرد و گفت: جریان ساز بودن امام خمینی و اینکه توانست طرحی نو در عرصه امور سیاسی و اخلاقی در اندازد این است که نتیجه مستمر تهجد، ریاضت و خود سازی در ایشان است چنانکه امام در ساحت زیستی و تربیت بدنی نیز در توصیه به دیگران و در عمل خود به این ویژگی سرآمد بود.

 

کفاش به نگاه اقتصادی امام خمینی اشاره کرد و گفت: ایجاد فرهنگ اقتصاد  دینی و توجه به شخصیت‌هایی که در عرصه اقتصاد صاحب نظر هستند و پیگیری برگزاری درس اقتصاد اسلامی در دانشگاه‌ها و مراکز علمی نشان از نگاه عمیق ایشان درباره مسائل اقتصادی است.

 

وی در پایان گفت: امام هم در وجود خود در عمل و هم در نظر و آثار، نگاه جامع به ساحت‌های ششگانه تربیت داشته‌اند و با نگاه یک سویه به تربیت مخالف بودند و با آن مقابله می‌کردند./979/پ203/ی

ارسال نظرات