۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۰
کد خبر: ۴۲۹۰۰۱
فرستاده سازمان ملل:

کمیته چهارجانبه به تلاش برای احیای روند صلح بین اسرائیل و فلسطین ادامه می‌دهد

هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه با اشاره به تلاش های کمیته چهارجانبه برای احیای روند صلح بین فلسطینیان و اسرائیلی ها تاکید کرد که این کمیته بزودی گزارشی در این باره به شورای امنیت ارائه می کند.
نماینده سازمان ملل در امور صلح بین اسرائیل و فلسطین

به گزارش خبرگزاری رسا، نیکلای ملادینوف که از طریق ویدئو کنفرانس از قدس برای اعضای شورای امنیت سخنرانی می کرد، گفت که تلاش های کمیته چهارجانبه متشکل از روسیه، آمریکا، سازمان ملل و اتحادیه اروپا برای احیای روند صلح بین فلسطینیان و اسرائیلی ها ادامه دارد.

 

وی افزود: من فلسطینیان و رهبران اسرائیلی را به مشارکت در طرح ابتکاری فرانسه برای برگزاری کنفرانس بین المللی صلح جهت تحقق صلح دائمی، فراگیر و عادلانه تشویق می کنم.

 

وی تصریح کرد: تمایل برای قدم برداشتن به سمت صلح وجود دارد و تحقیقات جدید نیز نشان داد که 60 درصد یهودیان و بیش از 70 درصد فلسطینیان مذاکرات صلح را ترجیح می دهند اما چیزی که نیست اراده سیاسی و رهبری شجاعانه جهت حصول پیشرفت حقیقی است.

 

فرستاده سازمان ملل در ادامه از فلسطینیان و اسرائیلی ها خواست تا «گام تاریخی» که مصر و اسرائیل از 37 سال پیش برداشته اند (امضای توافقنامه کمپ دیوید)، تکمیل نمایند.

 

مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان فلسطینی در آوریل 2014 به علت اختلاف درباره ادامه فعالیت های شهرک سازی این رژیم در کرانه باختری اشغالی و بخش شرقی بیت المقدس اشغالی، شکست خورد.

 

مذاکرات سه جانبه صلح بین تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی با محوریت آمریکا در چندین دور برگزار شد اما ادامه شهرک سازیهای غیر قانونی صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی و همچنین خلف وعده مقام های این رژیم در آزاد کردن شماری از فلسطینیان در بند باعث شد که مذاکرات صلح بار دیگر با شکست روبرو شود.

 

آمریکا در حالی محوریت مذاکرات صلح بین فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت که تا کنون 43 قطعنامه شورای امنیت در محکومیت اقدامات این رژیم اشغالگر علیه مردم مظلوم فلسطین را وتو کرده و در بسیاری از نشست بین المللی دیگر با اعمال نفوذ مانع از احقاق حقوق فلسطینی ها شده است.

 

ملادینوف درباره اوضاع انسانی نوار غزه نیز تصریح کرد: جامعه جهانی باید به مسئولیت کمک به فلسطینیان جهت ترمیم شوک مادی و روحی که به دلیل جنگ غزه بر ساکنان آن وارد آمده است، عمل نماید.

 

وی در ادامه به قطعی برق غزه که بین 8 تا 12 ساعت در روز است، اشاره کرد و ضرورت پیدا کردن راه حلی برای بحران انرژی و آب در نوار غزه را مورد تاکید قرار داد.

 

رژیم صهیونیستی در تاریخ 7 جولای 2014 طی تجاوزی 51 روزه علیه نوار غزه، 2322 فلسطینی را شهید و حدود 11 هزار نفر دیگر را زخمی کرد و بنابر گزارش های رسمی رژیم صهیونیستی همچنین 68 نظامی صهیونیست و 4 غیر نظامی و یک تبعه خارجی در این جنگ کشته شده و 2522 نفر از جمله 740 نظامی نیز زخمی شدند./847/ب101/ک

منبع: تسنیم

ارسال نظرات