۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۴۲۹۰۰۶
مدیر حوزه علمیه کنگاور:

هدف حکومت اسلامی ترویج و تبیین احکام دین است

مدیر حوزه علمیه کنگاور گفت: حکومت اسلامی ابزاری برای استقرار و ترویج دین مبین اسلام است و اصلی ترین هدف آن ترویج دین و تبیین احکام اسلامی است.
حجت الاسلام علیرضا عطایی

حجت الاسلام علیرضا عطایی مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، ابراز داشت: تشکیل نظام مقدس جمهوری اسلامی، بستر های اجرای احکام اسلامی و زندگی دینی را در ایران اسلامی فراهم کرد و پایه های حکومت استکباری را برچید.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور ادامه داد: حکومت اسلامی ابزاری برای استقرار و ترویج دین مبین اسلام است و اصلی ترین هدف آن ترویج دین و تبیین احکام اسلامی است.

 

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم بیان داشت: خداوند متعال بندگان خود را به نماز اول وقت و اقامه آن سفارش می کند زیرا برپایی نماز خصوصأ بصورت جماعت زمینه های به وجود آمدن گناه و فساد را از بین می برد.

 

حجت الاسلام عطایی تبلیغ را ابزاری مؤثر در ترویج دین دانست و خاطرنشان کرد: در عصر حاضر باید به ابزار قدرتمندی همچون تبلیغ دین مجهز شد و این مهم به واسطه تلاش روحانیان در جهت ترویج نماز و سایر احکام اسلامی در جامعه تحقق می یابد.

 

مدیر حوزه علمیه شهرستان کنگاور یادآور شد: طلاب و مروجان شریعت باید از حیث سخت افزاری و نرم افزاری و با توجه به سفارشات و بیانات بزرگان دین و انبیای الهی همواره اقامه نماز اول وقت را متذکر شده و موجب ترویج آن در جامعه شوند.

 

وی در ادامه افزود: طلاب در مساجد، محافل عمومی، جلسات خانوادگی و فامیلی با برپایی جلسات و گفت و گوهایی در خصوص برکات نماز، زمینه های نهادینه ساختن اقامه نماز اول وقت را در بین نسل جوان فراهم آورند.

 

حجت الاسلام عطایی در پایان عنوان داشت: نماز موجب شکل گیری شخصیت افراد به نحو شایسته و منطبق بر ارزش های دینی خواهد شد و ثبات اخلاقی را برای فرد به همراه دارد و علاوه بر این موجب رشد معنویت در وجود انسان می شود پس شایسته است نسبت به انجام این واجب دینی اهتمام ویژه ای بکار بست و در جهت ترویج اقامه نماز اول وقت و جماعت از هیچ تلاشی دریغ نکرد./857/302/ب3

ارسال نظرات