۱۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۴
کد خبر: ۴۲۹۹۰۲
جانشین بسیج دانش آموزی کشور؛

بیش از ۶۰ هزار مدرسه در کشور دفتر بسیج دارند/ فعالیت بیش از ۹۰۰ حوزه بسیج دانش آموزی در کشور

جانشین بسیج دانش آموزی کشور گفت:105 هزار مدرسه و بیش از 13 میلیون دانش آموز در کشور داریم و در بیش از 60 هزار مدرسه دفتر بسیج وجود دارد.
بسیج دانش آموزی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، قاسم حبیب زاده، جانشین بسیج دانش آموزی کشور ظهر امروز 11 خرداد در نشست خبری برنامه ها و اولویت های سازمان بسیج دانش آموزی در حسینیه امام خمینی(ره) گفت: بیش از 900 حوزه در کشور داریم که 60 هزار مدرسه به طور میانگین دفاتر بسیج دارند.

 

وی با بیان این که دفاتر بسیج حوزه‌ راهبری و پشتیبانی را انجام می‌دهند، اظهار کرد: قریب به 5 میلیون نفر از دانش آموزان عضو بسیج هستند که در سه سطح عالی، فعال و شورا در دفاتر هستند.

 

جانشین بسیج دانش آموزی کشور تصریح کرد: راهبرد ما این است که در مقطع دبیرستان کلیه مسؤولیت‌های بسیج به دانش آموزان واگذار شود، در مقطع متوسطه نیز جانشین و اعضای بسیج  مدرسه از دانش آموزان باشد و فرماندهی بر عهده مدیر مدرسه و با معاون پرورشی و در پایه میدان که مقطع ابتدایی را تشکیل می‌دهند مسؤولیت‌ها برعهده مسؤول فرهنگی است.

 

وی افزود: تربیت اجتماعی و تراز نظام اجتماعی محقق نمی‌شود مگر این که دانش آموزان را همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند جنگ امروز را باید جنگ نرم بدانیم چون اگر به جوان و نوجوان مسؤولیت ندهیم و شأن نظردهی برایشان قائل نشویم نمی‌توانیم از جوان انتظار داشته باشیم.

 

حبیب زاده بیان کرد: کار تربیتی نیاز به مربی دارد شاید دانش آموز نتواند نقش تربیتی را ایفا کند و نقش مربی در مدارس متفاوت می‌شود.  

 

وی عنوان کرد: سال گذشته از هر دبیرستان یک نفر را آموزش دادیم و امسال تابستان به ازای هر دبیرستان 6 نفر، که از اول مهر در مدرسه به صورت تیمی کار کنند و به عنوان اعضای شورا مسؤولیت را برعهده بگیرند.

 

وی تصریح کرد: بیش از 80 هزار نفر در کشور آموزش می‌بینند و سه کار مهم را بسیج در کف مدرسه انجام می‌دهند چون سطوح مختلف است به عنوان نمونه برای دبیرستان‌ها کار ویژه تشکیلاتی داریم تا کار جمعی انجام دهند و خود محوری داشته باشند.

 

حبیب زاده با بیان این که همایش تخصصی فرماندهان حوزه‌های مقاومت بسیج دانش اموزی سراسر کشور سه سال است که در مشهد به صورت مداوم برگزار می‌شود و امسال بیستمین دوره آن برگزار شد، اظهار کرد: 105 هزار مدرسه و بیش از 13 میلیون دانش آموز در کشور داریم و در بیش از 60 هزار مدرسه دفتر بسیج وجود دارد./934/202/ب3

 

 

 

 

ارسال نظرات