۱۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
کد خبر: ۴۳۰۳۱۳
مدیر مدرسه علمیه قاسم بن‌الحسن:

انقلابی ماندن روحانیت یکی از عوامل بقای انقلاب است

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن‌الحسن(ع) گفت: انقلابی ماندن روحانیت و طلاب سبب باقی ماندن مردم در مسیر انقلاب است، چرا که روحانیت در مساجد و جامعه رهبران دینی و اخلاقی مردم هستند.
حجت الاسلام سید باقر علم الهدی، استاد حوزه علمیه تهران

حجت‌الاسلام والسلمین سید محمدباقر علم‌الهدی، مدیر مدرسه علمیه آموزش عالی قاسم بن‌الحسن(ع) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره نقش طلاب در اجتماع، گفت: نقش روحانیت در پرچم‌داری اجتماعی نقش بسیار بی‌بدیلی است چرا که یک روحانی فرهیخته و وارسته نقش تأثیرگذاری در مدیریت کلان جامعه دارد.

 

وی افزود: اگر حوزه‌های علمیه انقلابی نباشند و دست از انقلاب بردارند به‌ صورت خنثی و بی‌مسؤولیت در مقابل پدیده‌های اجتماع در می‌آیند که منجر به رخ دادن اتفاقاتی همچون زمان ملی شدن صنعت نفت می‌شود.

 

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن‌الحسن(ع) با اشاره به ارزش انقلابی بودن روحانیت، عنوان کرد: انقلابی ماندن حوزه‌ها سبب در صحنه ماندن مردم است، از آنجایی‌ که روحانیان در مساجد و جامعه رهبران دینی، اخلاقی هستند به همین دلیل مردم نیز از روحانیت پیروی می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام علم‌الهدی اظهار داشت: مردم به روحانیت اعتقاد دارند، بسیاری از امورات مردم خواسته یا ناخواسته در ارتباط با روحانیت است.

 

وی افزود: مردم نسبت به روحانی فرهیخته و وارسته اعتقاد روحی و روانی دارند، بنابراین اگر روحانیت دست از انقلاب بردارد مردم نیز از انقلاب دست خواهند کشید و عدم حضور مردم برای انقلاب تهدید است.

 

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن‌الحسن(ع) ادامه داد: حوزه‌های انقلابی در جامعه می‌تواند مولد و تأثیرگذار باشد، بنابراین طلاب و به ویژه نسل جوان آن باید با مسؤولیت‌پذیری در پی عملیاتی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب باشند.

 

حجت‌الاسلام علم‌الهدی تأکید کرد: حوزویان در مسائل روز جامعه با نگاه به فرمایشات رهبر معظم انقلاب باید روی فرازهای رهبری تحقیق کنند، چرا که یک نگاه پدرانه و دلسوزانه  سبب تحول اجتماعی و اخلاقی می‌شود.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: مرکز مدیریت و شورای عالی حوزه استان تهران باید بیانات رهبر معظم انقلاب درباره طلاب را در دستور کار خود قرار دهند تا تغییر و تحول را در صحنه‌های مختلف جامعه را تبین کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن‌الحسن(ع) تصریح کرد: همچنین مرکز مدیریت برای حوزه‌ها راهکارهای اجرایی و عملیاتی قرار دهد تا آنها به سمت اجرایی کردن این فرمایشات بروند که مردم و طلاب فایده و سود آن را بیش از بیش شاهد باشند./807/302/ب2

ارسال نظرات