۱۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۴۳۰۵۷۰
مدير دفتر ادبيات عاشورايي حوزه هنري:

يأس و نااميدي نسبت به آينده انقلاب بزرگ ترین خطر برای نسل امروز جامعه است

مدير دفتر ادبيات عاشورايي حوزه هنري از ياس و نااميدي به عنوان بزرگ ترين خطري كه نسل امروز را تهديد مي كند نام برد و گفت: خطري كه نسل امروز را تهديد مي كند، يأس و نااميدي نسبت به آينده انقلاب است.
محمدر رضا سنگري بيست و هشتمين يادواره شهداي روستاي آزران كاشان بيست و هشتمين يادواره شهداي روستاي آزران كاشان

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا درکاشان، محمدر رضا سنگري جمعه شب در بيست و هشتمين يادواره شهداي روستاي آزران كاشان، همزمان با ارتحال امام خميني(ره) در حسينيه احمديه اين روستا، با اشاره به اينكه خداوند به شهدا امكاني مي دهد كه تمام آينده از آنها باشد، گفت: تصور نشود شهدايي كه امروز عكس هاي آنها زينت بخش مجلس است، تنها متعلق به همين عصر نبوده بلكه متعلق به همه عصرها هستند.

 

وي با اشاره به اينكه خداوند مي فرمايد، من شهدا را وارد بهشتي مي كنم كه قبلا بهشت را نشان آنها داده ام، يادآور شد: امام حسين(ع) شب عاشورا همه يارانش را فرا خواند و انگشتان خودش را نشان داد و همه بهشت خودشان را ديدند، از اين رو هيچ شهيدي نيست كه بهشت خود را براساس آيه قرآن، بهشت خودش را قبل از رفتن به بهشت نديده باشد.

 

به گفته وي، اگر مي خواهيم تقواي قلبي داشته باشيم، و دلهاي ما قرص باشد بايد سعي كنيد شعائر را برپا و تعظيم كرده كه بهترين تعظيم، تعظيم شهداي عزيز ما است.

 

سنگري در ادامه افزود: امام زمان مي فرمايد، از ما نيست كسي كه نماز مغرب را وقتي بخواند كه آسمان پر از ستاره است و نماز صبح را وقتي بخواند كه ستاره اي در آسمان نباشد، از اين رو كسي كه با خداي خود معامله كند، خدا نيز خطر را از او دفع و به او عزت و فتح و ظفر مي دهد.

 

اين پژوهشگر ديني از قنوط «ياس و نااميدي» به عنوان بزرگ ترين خطري كه نسل امروز را تهديد مي كند نام برد و افزود: خطري كه نسل امروز را تهديد مي كند، يأس و نااميدي نسبت به آينده انقلاب است.

 

سنگري گفت: امروز ما بهترين نسل هستيم كه توفيق تولد در انقلاب اسلامي را داشته ايم، چرا كه 124 هزار و 11 نفر منتظر اين روز بودند كه امروز ما داريم همه انبياء منتظر اين فرصت بودند و همه تلاش آنها براي رسيدن به چنين موقعيتي بود، بنابراين، خدا نسبت به ما خيلي محبت داشته است كه اين موقعيت و فضا را به ما داده است و بايد آن را حفظ كنيم.

 

به گفته وي، ما به سمت ظهور مي رويم و امروز نسبت به ديروز به ظهور نزديك تر شده ايم و بايد خود را آماده كنيم چرا كه امام زمان شما دارد تا به شما مأموريت بدهد.

 

اين پژوهشگر ديني در ادامه مطالعه كتاب «قرآن، حسين و شهادت» جواد مقنيه را يادآور شد و افزود: در كتاب ايشان روايت شده از پيامبراكرم(ص) سؤال شد، روز قيامت شهدا كجا هستند و آنها را كجا پيدا كنيم، پيامبر فرمود، سر سفره بهشت بين من و ابراهيم(ع) كه بهترين نقطه بهشت به نام كربلا است، تمام شهدا نشسته اند و شهدا چندين امتياز دارند كه هيچ كس ندارد، از پيامبر سؤال مي شود حتي شما، مي فرمايد حتي اگر من هم شهيد نباشم آن مرتبه را نخواهم داشت.

 

شایان ذكر است، بيست و هشتمين يادواره 27 تن از شهداي روستاي آزران كاشان همزمان با بيست و هفتمين سالگرد ارتحال امام راحل و قيام 15 خرداد، همراه با ياد و خاطره شهداي مدافع حرم  با حضور اقشار مختلف مردم و رزمندگان و ايثارگران  و خانواده  معظم شهدا روستا و روستاهاي همجوار در حسينيه احمديه روستاي آزران از توابع بخش برزك كاشان در 72 كيلومتري جنوب غربي كاشان برگزار شد، اين روستا در طول هشت سال دفاع مقدس 27 شهيد و دهها جانباز و بيش از 120 رزمنده دين خود را به اسلام و انقلاب ادا كرده است./1307/203/ب2

ارسال نظرات