۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۴۳۱۵۷۵
مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب:

ماه رمضان فرصت مغتنمی برای تقویت جریان پرهیز از گناه است

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب، گفت: با توجه به راه افتادن جریان پرهیز از گناه در جامعه، مبلغان باید ماه مبارک رمضان را فرصت مغتنمی بشمارند و کارهای تبلیغی خود را افزایش دهند.
ماه مبارک رمضان

معصومه فراهانی مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (س) شاهد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، درباره اثرات مثبت روزه‌داری در ماه مبارک رمضان بر جسم و روح انسان، گفت: همان‌گونه که انسان برای جسم خود نیاز به کسب انرژی و نیرو داشته و آن را با تأمین خوراک برآورده می‌کند، باید برای روح خود نیز خوراک تأمین کند که این موضوع در ارتباط و بندگی خداوند ضمن ترک محرمات و عمل به واجبات الهی حاصل می‌شود.

 

وی افزود: یکی از این واجبات روزه‌داری در ماه مبارک رمضان است که مؤمنان در آن به‌واسطه روزه‌داری و پاک کردن قلب خود از گناه، ازنظر روحی و جسمی فیوضات فراوانی را کسب می‌کنند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (س) شاهد با اشاره به اثرات اجتماعی ماه مبارک رمضان، عنوان کرد: انجام دستورات الهی از جلمه روزه‌داری که سبب پاکی روح انسان می‌شود اثرات فراوانی فردی و اجتماعی دارد که درباره اثرات اجتماعی آن باید گفت بر اساس آمار رسمی اعلام‌شده جرم و جنایت هنگام ماه رمضان کاهش می‌یابد.

 

فراهانی افزود: زمانی که قبولی مسأله روزه به ترک محرماتی همچون دروغ، غیبت، تهمت و بسیاری گناهان دیگر مشروط می‌شود مؤمنان روزه‌دار تلاش بر ترک هر بیشتر محرمات در این ماه می‌کنند که این اقدامات آنها حتی کسانی را که تعهد آن‌چنانی نسبت به دین‌داری ندارند تحت تأثیر قرار می‌دهد و به‌نوعی یک جریان پرهیز از گناه در جامعه به راه می‌افتد، اینجاست که می‌توان گفت دست و پای شیطان در ماه مبارک رمضان بسته می‌شود.

 

وی با اشاره به وظیفه سنگین روحانیت و طلاب در ماه مبارک رمضان، ابراز کرد: با توجه به اسارت شیطان در ماه مبارک رمضان، یکی از اقدامات بسیار مفید در این ماه تبلیغ دین است مبلغان باید ماه مبارک رمضان را فرصت مغتنمی بشمارند و کارهای تبلیغی خود را افزایش دهند.

 

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب (س) شاهد در پایان خاطرنشان کرد: تبلیغ دین از سوی روحانیت و طلاب اثرات روحی و معنوی فراوانی بر روی افراد دارد که به دنبال خود آثار مثبت زیادی نیز بر اجتماع مسلمانان خواهد داشت، بنابراین شایسته است در این ماه جلسات انس با قرآن، کلاس‌های احکام و اخلاق نسبت به مواقع دیگر سال بیشتر برگزار شود./302/807/ب1

ارسال نظرات