۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۴۳۱۵۸۱
امام جمعه بجنورد:

محبت و اطاعت از خداوند تنها از مسیر اهل بیت میسر می‌شود/ جنایات عربستان نتیجه اطاعت از کافران است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: دست‌یابی به محبت و اطاعت کامل از خداوند تنها از مسیر رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار(ع) میسر بوده و هیچ مسیر میان‌بر دیگری نیز وجود ندارد.
حجت الاسلام یعقوبی - تفسیر قرآن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، عصر امروز در جلسه تفسیر قرآن کریم که با حضور اقشار مختلف مردم در محل مسجد انقلاب بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت و جایگاه اطاعت و محبت نسبت به حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار (ع)، اظهار کرد: بنا بر آیات قرآن اطاعت از رسول گرامی اسلام اطاعت از خداوند است چرا که خدا به حضرت محمد (ص) اختیار تمام داده است.

 

وی با بیان اینکه خداوند و پیامبر اکرم (ص) مایه رحمت زندگی ما هستند، افزود: خداوند قانون‌گذار زندگی ما بوده و پیامبر و ائمه اطهار (ع) مجریان قوانین الهی هستند؛ بنابراین وقتی به سخن حضرت محمد (ص) و ائمه اطهار (ع) عمل می‌کنیم درواقع سخن خداوند را اجرا کرده‌ایم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه انبیا و اولیای الهی مجریان قانون الهی هستند، قانون الهی را کامل‌ترین و جامع‌ترین قانون دانست و اضافه کرد: قانونی که از مغز بشر تراوش کند ضمانت اجرایی ندارد، چون بشر به همه چیز احاطه ندارد و به همین دلیل نیز مجبور است بر قوانین خود دائماً بند و تبصره اضافه کند در حالی که قانون خداوند کامل و جامع بوده و برای همه بشر در تمام اعصار کافی و وافی است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: انسان‌ها هراندازه عالم‌تر و داناتر شوند باز هم قانون‌های تولیدی آن‌ها مشکل داشته و به همین دلیل نیز دائماً بر این قوانین مکمل، متمم و تبصره اضافه می‌شود اما باز هم در زمان اجرا، مجریان نمی‌دانند چگونه قانون را اجرا کنند.

 

وی ادامه داد: قانونی وضع می‌کنند که با هیچ عقلی سازگار نیست، آمریکا قانون وضع کرده هر چیزی که به منافع ما لطمه بزند با او می‌جنگیم و منافعش را هم خودش تأمین می‌کند، این چه قانونی است؟ مگر شما محور عالم هستید که هر کس به منافع شما ضربه بزند باید او را از روی زمین محو کنید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه قرآن می‌گوید راه و قانون، قانون خداوند بوده و مجری پیامبر و اولیای الهی هستند، اظهار کرد: خداوند در قرآن می‌فرماید به جز این دو از دیگر افراد پیروی نکنید و تأکید می‌کند که از انسان‌های اسراف‌کار، مرفهان بی‌درد، غارت‌کنندگان اموال بیت‌المال و افراد کم‌توجه به حق‌الناس پیروی نداشته باشید.

 

وی با بیان اینکه اطاعت از انسان‌های مسرف حرام است، گفت: نباید از انسان‌هایی که قلب آن‌ها را غفلت فراگرفته و تابع هوای نفس خود هستند و یا کسی که بنده هوای نفس بوده و غرق در غفلت است پیروی کنیم چرا که این افراد، انسان را بیچاره می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: نتیجه اطاعت از کافران و منافقان این می‌شود؛ عربستانی که ادعای مسلمانی و خادم‌الحرمینی دارد قانون آمریکا را در کشور خود پیاده کرده و با استفاده از خلبان‌های آمریکایی و اسرائیلی بر سر مردم بی‌گناه یمن بمب می‌ریزد.

 

وی با بیان اینکه بر اساس تأکید قرآن نباید از انسان‌های دروغ‌گو و افرادی که زیاد قسم می‌خورند و خود را با قسم خوار می‌کنند پیروی کرد، افزود: قرآن می‌گوید تنها از کسانی اطاعت کنید که شما را به عزت، آقایی و سیادت می‌رسانند که این افراد انبیاء و اولیای الهی هستند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه کسانی که از خدا و رسول اطاعت کنند حتماً در آینده رحمت خداوند شامل حال آن‌ها می‌شود، اظهار کرد: درواقع دست‌یابی به محبت و اطاعت کامل از خداوند تنها از مسیر رسول گرامی اسلام و ائمه اطهار (ع) میسر بوده و هیچ مسیر میان‌بر دیگری نیز وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه ایمان استاندارد، ایمانی است که از طریق پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع) به خداوند وصل شویم. برای مشمول رحمت الهی شدن باید پیرو پیامبر اسلام و ائمه اطهار (ع) باشیم و از کسی تقلید کنیم که بنده مخلص خدا و مخالف هوای نفس باشد./202/9314/ب1

ارسال نظرات