۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۷
کد خبر: ۴۳۱۶۱۵

برگزاری سومین دوره جشنواره قرآنی بشارت ویژه اعضای کانون های مساجد خراسان رضوی

معاون دبیرخانه هماهنگی و نظارت برکانون‌های خراسان رضوی گفت: سومین دوره جشنواره قرآنی بشارت ویژه اعضای کانون های مساجد خراسان رضوی در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود.
کانون های مساجد

حجت‌الاسلام رحیم ولی‌زاده، معاون دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، درباره برنامه های کانون های مساجد در ماه مبارک رمضان همزمان با تابستان امسال، گفت: سومین دوره جشنواره قرآنی بشارت ویژه اعضای کانون های مساجد خراسان رضوی در ایام ماه مبارک رمضان برگزار می شود.

 

وی با بیان این که برنامه های این جشنواره شامل برگزاری کلاس های آموزشی قرآن کریم و جلسات قرآنی است، افزود: در این جشنواره مسابقات حفظ سوره یاسین و حفظ جزء سی قرآن کریم برای نوجوانان و مسابقات مفاهیم هم پیش بینی شده است.

 

معاون دبیرخانه هماهنگی و نظارت برکانون‌های خراسان رضوی ادامه داد: کمک رسانی بچه های مساجد برای خانواده های بی بضاعت با همیاری خیرین و نیکوکاران مساجد از جمله دیگر برنامه ها است.

 

وی درادامه از برگزاری جشنواره «بهترین تابستان من» با محوریت غنی سازی برنامه های اوقات فراغت ویژه اعضای کانون های مساجد خبر داد و گفت: این جشنواره با محوریت 170 پایگاه مرکزی اوقات فراغت در استان برگزار می شود.

 

حجت الاسلام رحیم زاده اظهار کرد: امسال در مشهد و شهرستان های استان 170 پایگاه فراغتی ویژه برنامه های تابستان در سراسر استان فعال شده است.

 

وی با بیان این که هر کدام از این پایگاه های فراغتی 10 کانون مساجد دیگر را تحت پوشش برنامه های تابستانی قرار می دهد، افزود: در واقع این 170 کانون به عنوان محور فعالیت های تابستانی هستند.

 

معاون دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های خراسان رضوی با بیان این که محور فعالیت های امسال برنامه های اوقات فراغت بر چهار محور نشاط پایه، تربیتی، گروهی و آموزشی است، تصریح کرد: با توجه به اولویت های مخاطبان اوقات فراغت برنامه هایی که با موضوع نشاط و سرگرمی، مسابقات بومی، جشنواره های فرهنگی، تفریحی و مسابقات فرهنگی و ورزشی در رأس قرار دارند.

 

وی افزود: در واقع این پایگاه های ویژه فراغتی 10 درصد از کانون های مساجد استان را شامل می شود و بقیه کانون ها با محوریت این پایگاه ها برنامه های تابستانی را اجرا می کنند و در واقع شبکه جامع فراغتی در استان تشکیل می شود.

 

حجت الاسلام ولی زاده با بیان این که نشست های منطقه ای درباره برنامه های اوقات فراغت در شهرستان های مختلف برگزار شد، افزود: این نشست ها برای بررسی و تشریح برنامه‌های سال ٩٥ برنامه‌های اوقات فراغت تابستان سال جاری برگزار شد.

 

معاون دبیرخانه هماهنگی و نظارت بر کانون‌های خراسان رضوی در ادامه به نقش مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری پرداخت و گفت: کانون‌های مساجد بر اساس فعالیت های خودشان سطح بندی می‌شوند.

 

حجت الاسلام ولی زاده تصریح کرد: واریز اعتبارات بستگی به ثبت اطلاعات و فعالیت‌ها در سایت دبیرخانه دارد و باید مدیران کانونها هر چه سریعتر در سایت دبیرخانه ثبت‌نام کنند و اطلاعات مورد نیاز را در این سایت بارگذاری کنند./302/934/ب1

ارسال نظرات