۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۹
کد خبر: ۴۳۲۹۸۱
استاد طب سنتی:

اجازه پایمال شدن طب اصیل ایرانی اسلامی را نمی دهیم/ غرب زدگی و علم زدگی نسل ما را از بین می برد

استاد طب سنتی به مخالفت هایی که در برابر طب سنتی در کشور صورت گرفته است، اشاره کرد و گفت: اجازه پایمال شدن طب اصیل ایرانی اسلامی را نمی دهیم، چون غرب زدگی و علم زدگی نسل ما را از بین می برد.
طب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، چهاردهمین همایش طب کل نگر با موضوع طب سنتی از دیدگاه علی بن موسی الرضا(ع) با حضور اساتید برجسته طب سنتی از سراسر کشور و حضور گسترده علاقه مندان به طب سنتی امروز در فرهنگسرای غدیر برگزار شد.


حکیم موسوی از اساتید طب سنتی در این مراسم با مقایسه طب شیمیایی و طب سنتی، گفت: بسیاری از بیماریهایی که پزشکان طب شیمیایی از درمان آن عاجزند، طب سنتی برای آن ها درمان دارد.


وی به مخالفت هایی که در برابر طب سنتی در کشور صورت گرفته است، اشاره و ابراز کرد: امروز کسانی به نابودی طب سنتی  همت گماشته اند که در حقیقت هدف نابودی شیعه است چرا که این غرب زدگی و علم زدگی نسل ما را از بین می برد.
 

موسوی افزود:  هرچه از غرب صادر می شود، هدف سیاسی دارد که باید مردم را آگاه کرد که به علم سنتی و ابرانی و اسلامی توجه شود و نگذاریم طب ایرانی و اسلامی پایمال شود.
 

این استاد طب سنتی با اشاره به حاشیه قرار گرفتن طب سنتی از سوی مسؤولین و رسانه ها، تأکید کرد: تجلیل هایی از پزشکان طب شیمایی صورت می گیرد در حالی که در طب سنتی بیمار بدون عوارض درمان شده اما مغفول می مانند بنابراین باید طب سنتی جایگاه خود را باز یافته و در رسانه ها نیز در کنار طب شیمایی به طب سنتی نیز پرداخته شود.
 

وی به سازماندهی طب سنتی تأکید و ابراز کرد: طب سنتی و افرادی که در این عرصه کار می کنند باید آموزش دیده و سازماندهی شوند که این کار خطیر را خود اساتید طب سنتی انجام دهند و اجازه نفوذ افراد نااگاه را به این عرصه ندهیم.
 

کریمی از اساتید طب سنتی نیز در این مراسم گفت: برای وجود جریان اصیل طب سنتی اسلامی باید بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب نخست تقوا و خود سازی باشد و سپس کیفیت کار باشد.
 

وی با اشاره به وایات متعدد در خصوص طب، گفت: هدف ما حاکمیت دین است و اگر به آداب دینی که در روایات به آن اشاره شده است توجه کنیم بسیاری از مشکلات حل می شود./1310/202/ب2


 

ارسال نظرات