۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۵
کد خبر: ۴۳۴۷۹۵
حجت الاسلام سرلک:

گسترش آمار طلاق نشانگر دوری از تعالیم دینی است

کارشناس مذهبی سیما گفت: گسترش آمار طلاق و خیانت ها نشانگر دوری از تعالیم والای دینی است و ضرورت دارد به خودمان برگردیم و در این شب ها عهد و پیمان با حضرت حق ببندیم.
حجت الاسلام سرلک

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام علی سرلک، استاد حوزه و دانشگاه در مراسم احیای شب قدر که در آستان مقدس امام زاده ابراهیم(ع) آمل برگزار شد اظهارداشت: خداوند متعال بیان می کند من را یاد کنید تا شما را یاد کنم و حضور در این مراسم نشانگر توجه ولی خدا است.

 

کارشناس مذهبی سیما با بیان این که شب های قدر شب به دست آوردن قدرها و آرزوها است، گفت: بهره گیری درست از این شب های نورانی می تواند زندگی انسان را آباد کند و نورانیت و جایگاه این شب ها از هزار ماه بیشتر است.

 

وی ادامه داد: باید بشارت دهیم که حضرت حق تفضل بسیاری به ما در این شب ها دارد و ضروری است تا شکرگذار خداوند متعال باشیم.

 

حجت الاسلام سرلک تصریح کرد: بی جهت عده ای از ما اعتراض به حضرت حق کردیم که نگاهی به ما ندارد و پروردگار متعال برای کسی کم نگذاشته و توجه گرانقدری به همگان دارد.

 

استاد حوزه و دانشگاه افزود: همواره غرق در عنایات حضرت حق هستیم زیرا پروردگار عالم احدی را خط نزده و دست از ما برنمی دارد و لطف بسیاری دارد.

 

کارشناس مذهبی سیما ادامه داد: از سر جهالت به حضرت حق اعتراض می کنیم اما در همان جا هم لطف و عنایت پروردگار متعال وجود دارد از این رو باید قدردان باشیم.

 

وی تصریح کرد: بعضی از افراد تا مشکلی پیش می آید می گویند من دیگر نماز و روزه را انجام نمی دهم اما اگر اعمال را انجام ندهیم خودمان ضرر می کنیم و حضرت حق نیازی به آن ندارد.

 

حجت الاسلام سرلک افزود: حضرت حق می داند کدام گره را در کجا باز کند و عده ای فکر می کنند خداوند متعال به اندازه آنان کوچک است.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که خداوند متعال را در وسط هوس ها گم کردیم و خدای خود را کنار گذاشتیم، گفت: دنیامحوری سبب دوری انسان از درک الطاف حضرت حق می شود.

 

کارشناس مذهبی سیما افزود: چشم ما به الطاف حضرت حق بسته شده است و این شب ها فرصت خوبی است تا نعمت های حضرت حق را شمارش کنیم و ممنون پروردگار خود باشیم.

 

وی ادامه داد: با اعضایی که از سوی حضرت حق به ما داده شده است گناه می کنیم و خدای کریم چیزی به ما نمی گوید و محبت های بسیاری نسبت به ما دارد.

 

حجت الاسلام سرلک افزود: ضرورت دارد محبت خودمان را به حضرت حق گسترش داده و نعمت ها را یادآوری و مرور کنیم که این مسأله بسیار ارزشمند است.

 

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: ما نمک خوردیم و نمک دان شکستیم و گناهان بسیاری صورت می دهیم بنابراین شب های قدر فرصت خوبی است تا عذرخواهی کنیم.

 

وی ادامه داد: گناهان ما سنگین شده است، نمی توانیم دو رکعت نماز راحت بخوانیم و دل ما در وسط نماز به هزار نقطه می رود از این رو نمی توانیم اعمال خود را به درستی انجام دهیم.

 

کارشناس مذهبی سیما تصریح کرد: گسترش آمار طلاق و خیانت ها نشانگر دوری از تعالیم والای دینی است و ضرورت دارد به خودمان برگردیم و در این شب ها عهد و پیمان با حضرت حق ببندیم./202/1314/ب1

ارسال نظرات