۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۴۳۴۸۳۳

برگزاری مراسم شهادت امیر مؤمنان در استان چهار محال و بختیاری

مردم استان چهارمحال و بختیاری پیش از ظهر امروز همزمان با سراسر کشور و در سالروز شهادت غریبانه امام علی(ع)، در غم مظلومیت امیر مؤمنان(ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.
شهادت امام علی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، پیش از ظهر امروز، همزمان با سالروز شهادت امیر مؤمنان، حضرت علی(ع)، مراسم سوگواری و عزاداری در جای جای این استان با حضور پرشور هیأت های مذهبی در قالب دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی برگزار شد.

 

مردم استان چهارمحال و بختیاری، همزمان با سراسر کشور و در سالروز شهادت غریبانه این امام همام، در غم مظلومیت امیر مؤمنان(ع) بر سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

 

در شهرکرد، مرکز استان چهارمحال و بختیاری نیز مردم پس از برگزاری مراسم سوگواری در مصلای بزرگ این شهر که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد و نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری برگزار شد، در قالب دسته روی سینه زنی و رنجیر زنی خود را به مقابل امامزادگان دوخاتون این شهر رساندند و در غم از دست دادن امیر مظلومان(ع) فریاد «وا اماما» سر دادند.

 

طلاب و روحانیان استان نیز به دلیل همجواری حوزه علمیه براداران امامیه شهرکرد با امامزادگان حلیمه و حکیمه خاتون، حضوری چشمگیر در این مراسم داشتند و همنوا با یتیمان کوفه در سوگ این امام علی(ع) به سر و سینه زدند و اشک ماتم ریختند.

 

همچنین مردم شب گذشته نیز با حضور گسترده در مساجد، تکایا و امامزادگان این شهر تا سحر شب زنده داری کردند و به دعا و نیایش با پروردگار عالم پرداختند و در سوگ شهادت امام علی(ع) بر سر و سینه زدند و عزاداری کردند.

 

گفتنی است در حال حاضر سراسر این استان به مناسبت شهادت حضرت علی(ع) سیاهپوش است و پرچم های عزا در هر کوی و برزن برافراشته شده است.

 

شایان ذکر است برگزاری اجتماع بزرگ علویون در مقابل امامزادگان دو خاتون شهرکرد، سخنرانی، عزاداری، نوحه سرایی و روضه خوانی و برگزاری نماز جماعت ظهر و عصر پایان بخش این مراسم معنوی بود.

 

در ضمن برگزاری مراسم های سالروز شهادت امام علی(ع) به صورت همزمان از صبح امروز در شهرستان های 9 گانه این استان به محوریت ائمه جمعه و با حضور گرم هیأت های مذهبی برگزار شد.

 

در فارسان هیأت های مذهبی خود را به مرکز این شهر رساندند و در کنار حوزه علمیه امام صادق(ع) این شهر به برگزاری مراسم عزاداری و سوگواری پرداختند.

 

در بروجن نیز اجتماع بزرگ علویون این شهر در کنار مسجد حاج کرامت تشکیل و مراسم سالروز شهادت امام علی(ع) با سخنرانی امام جمعه این شهر برگزار شد.

 

در سامان نیز مراسم ویژه ای با سخنرانی امام جمعه این شهر در مسجد جامع شهر سامان با حضور پرشور مردم و روحانیان برگزار شد.

 

مردم شهر اردل نیز در قالب دسته جات سینه زنی و زنجیرزنی خود را به حسینیه شهدای این شهر رساندند و در غم فراق امیر مؤمنان(ع) برسر و سینه زدند./202/9457/ب1

ارسال نظرات