۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۴۳۷۱۵۸
رییس پیشین شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین:

بانکی مون اجیر شده قدرت‌های استکباری است و در جهت منافع آنان عمل می‌کند

حجت‌الاسلام بهبودی بانکی مون را اجیر شده قدرت‌های استکباری دانست و گفت: مقامات بزرگ جهانی مانند دبیر کل سازمان ملل اجیر شده قدرت‌های استکباری هستند و بدون تایید مثبت آنان انتخاب نمی‌شوند، بنابراین طبیعی است که در جهت منافع آنان حرکت می‌کنند.
برجام

حجت‌الاسلام محمد تقی بهبودی، رییس پیشین شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به ادعاهای اخیر بانکی مون و صدراعظم آلمان درباره نقض برجام توسط ایران گفت: با توجه به پیشینه‌ای که از دبیر کل سازمان ملل و مقامات کشورهای اروپایی داریم چنین ادعاهایی دور از انتظار نبود.

 

وی ادامه داد: این قبیل اتفاقات یادآور واقعیت تلخی است که بارها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته است و آن عدم اعتماد به دشمن و فریب نخوردن است.

 

رییس پیشین شورای سیاست گذاری ائمه جمعه قزوین درباره علل این اقدام از طرف سازمان‌های بین المللی ابراز داشت: برخی مسؤولان نظام اعلام کرده‌اند علاوه بر روحیه عهد شکنی امکان ترفند و توطئه‌ای جدید در پشت پرده این برخوردها وجود دارد و احتمالا همزمانی ادعای بانکی مون و صدراعظم آلمان نیز به همین امر وابسته باشد.

 

وی توضیح داد: به نظر می‌رسد چنین ادعاهایی برنامه‌ای برای نقض رسمی و کامل برجام از طرف آمریکا و کشورهای اروپایی است، آنان قصد دارند، ابتدا ایران را متهم به نقض برجام کرده و سپس خود به طور رسمی و کامل برجام را نقض کنند.

 

حجت‌الاسلام بهبودی بانکی مون را اجیرشده قدرت‌های استکباری دانست و عنوان کرد: مقامات بزرگ جهانی مانند دبیر کل سازمان ملل اجیر شده قدرت‌های استکباری هستند و بدون تایید مثبت آنان انتخاب نمی‌شوند، بنابراین طبیعی است که در جهت منافع آنان حرکت می‌کنند و به جای انتقاد از کشورهایی مانند عربستان و ناقضان حقوق بشر مشغول ایران هراسی می‌شوند.

 

وی با تاکید بر بازیچه بودن برخی مقامات بین‌المللی گفت: جدای از استثناهای دارای انصاف که گاهی در مقامات بین‌المللی دیده می‌شود به بیشتر مقامات تابع صاحبان زر و زور هستند و اگر هم گاهی بیاناتی مانند توقف شهرک سازی اسرائیل را بیان می‌کنند ریاکارانه و برای فریب افکار عمومی است.

 

این مسؤول درباره پیام‌ها و درس‌های برجام عنوان کرد: عدم اعتماد به دشمن و تکیه بر توان داخلی بزرگترین عبرت برجام است، البته این به معنای حصار کشیدن دور خود نیست، بلکه تاکید بر این نکته است که راه پیشرفت و رسیدن به اهداف تکیه بر داخل است نه چشم امید داشتن به بیگانگان.

 

وی در پایان گفت: کسب قدرت در زمینه‌های گوناگون به ویژه اقتصادی راه رسیدن به اهداف است و با توجه به داشتن نیروی انسانی بسیار توانمند و منابع فراوان، این امر با مدیریت درست برای بهره داری از نیروها و منابع و انجام اقتصاد مقاومتی میسر است./955/302/ب3

ارسال نظرات