۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۴
کد خبر: ۴۲۸۵۳۳
فرمانده سابق سپاه كاشان:

فتح خرمشهر پيروزي اسلام و نابودي جبهه كفر بود

فرمانده سابق سپاه كاشان، از فتح خرمشهر از سوی رزمندگان اسلام به عنوان پيروزي اسلام و نابودي تمامي جبهه كفر نام برد و گفت: فتح خرمشهر، فتح بزرگي بود كه تنها به عنوان فتح يك شهر و يك سرزمين و يك بندر نبود.
علي اصغر رجايي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، علي اصغر رجايي دوشنبه شب در يادواره شهدا و بيعت با شهدا در مسجد ولي عصر(عج) در خيابان كارگر كاشان با اشاره به اينكه عمليات آزاد سازي خرمشهر با عنوان عمليات بيت المقدس و با رمز يا علي بن ابيطالب(ع) آغاز شد، گفت: در سوم خرداد ماه سال 61 و در سومين مرحله از عمليات بيت المقدس، خرمشهر بعد از 19 ماه آزاد و به آغوش ميهن اسلامي بازگشت.

 

وي، با اشاره به 3 مرحله‌اي بودن عمليات بيت المقدس براي آزادسازي خرمشهر يادآور شد: مرحله اول عمليات بيت‌المقدس از دهم ارديبهشت‌ ماه آغاز شد و در نهايت در مرحله سوم که آخرين مرحله آزادسازي خرمشهر به شمار مي‌رفت رزمندگان اسلام توانستند در شب سوم خرداد سال 61 خرمشهر را بازپس گيرند.

 

به گفته وي، در ساعت 11 صبح روز سوم خرداد نيز رزمندگان اسلام وارد خرمشهر شده و سپس در ساعت 2 بعد از ظهر پرچم مقدس جمهوري اسلامي را بر فراز گنبد و گلدسته مسجد جامع خرمشهر به اهتزاز درآوردند.

 

رجايي يادآور شد: با اجراي سومين مرحله از عمليات بيت المقدس رزمندگان اسلام موفق شدند مواضع و موانعي که در طول مدت 19 ماه از سوی آمريکا، اروپا و استکبار جهاني ايجاد شده بود يکي پس از ديگري منهدم و خرمشهر را از چنگال سربازان رژيم بعث عراق آزاد کنند.

 

اين فرمانده دوران دفاع مقدس با بيان اينكه  قبل از فتح خرمشهر، يکي از سران کشور مصر در بازديد از خرمشهر گفته بود ايراني‌ها امکان ندارد بتوانند خرمشهر را از عراق پس بگيرند گفت: دشمن، خرمشهر را به دژي تسخيرناپذير تبديل کرده بود به طوريكه احتمال بازپس گيري آن در هيچ معيارنظامي نمي گنجيد.

 

رجايي شهداي عمليات بيست المقدس را حدود 7 هزار نفر اعلام كرد و يادآور شد: در اين عمليات، رزمندگان اسلام بيش از 19 هزار سرباز عراقي را به اسارت گرفتند و بيش از 16 هزار سرباز عراقي نيز کشته و مجروح شدند.

 

فرمانده سپاه كاشان همچنين با اشاره به نقش مهم رزمندگان كاشاني در عمليات بيت المقدس ‌گفت: رزمندگان بسيجي شهرستان کاشان در قالب تيپ المهدي، در اين عمليات شرکت و يکصد نفر از بسيجيان اين شهرستان در عمليات بيت‌المقدس به درجه رفيع  شهادت نائل شدند./203/1307/ب1

ارسال نظرات