۰۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۴۲۸۲۰۷
امام جمعه اهر مطرح کرد؛

انتظار فرج عامل بازدارنده از معاصی

حجت الاسلام حاجی زاده گفت: اعتقاد به حضرت ولی‌عصر (عج) خودش نوعی عامل بازدارنده و کنترل کننده انسان از ارتکاب به معاصی است.
حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر

حجت الاسلام جواد حاجی زاده، امام جمعه اهر و عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: یکی از مسائل بسیار مهم و قابل توجه برای مؤمنین و مسلمانان عالم به ویژه پیروان اهل بیت (ع) مسأله انتظار است و مسلمان باید همواره در انتظار قدوم مبارک منجی عالم بشریت و مصلح جهانی باشند.

 

وی با بیان اینکه مسأله مهدویت نه فقط برای مسلمان ها بلکه در تمام ادیان مطرح است و سمت و سوی تمام ادیان و انبیای الهی این است که به نوعی در جامعه رفع محرومیت و رفع استضعاف خواهد شد، ابراز داشت: اعتقاد به منجی یک اعتقاد برخاسته از وعده الهی برای آینده ای توأم با عدالت برای بشریت است.

 

امام جمعه اهر اعتقاد به منجی عالم بشریت را عاملی در انگیزش انسان برای نظارت بر اعمال در تمام لحظه های عمر خواند و اظهار داشت: اعتقاد به حضرت ولی‌عصر (عج) خودش نوعی عامل بازدارنده و کنترل کننده انسان از ارتکاب به معاصی است.

 

وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم (ص)، ادامه داد: رشوه، ربا، پول های حرام، معاملات غش و مسائل نفسانی و شهوی انسان و جامعه را آلوده می نماید، مبادا کشوری که با اعتقاد به انتظار و موعود شهدای بسیاری را تقدیم کرده است دچار فساد اخلاقی و دوری از ارزش ها شود.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه مختص به روحانیت نیست، ابراز داشت: همه وظیفه دارند به این فروعات به ویژه تذکر لسانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، عمل کنند و جامعه را از سوق به شهوات نجات دهند و زمینه ساز باشند.

 

وی با اشاره به وظایف دوران انتظار، ابراز داشت: مهم ترین وظیفه یك فرد منتظر تلاش براى كسب معرفت نسبت به وجود مقدس امام زمان (علیه السلام) است؛ چرا كه انسان بدون شناخت امام و منزلت او نمى تواند وظیفه خود را در رابطه با او تشخیص دهد. در روایت آمده است: «من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة جاهلیة». «هر كس بمیرد و امام زمان خویش را نشناسد به مرگ جاهلیت مرده است.»

 

حجت الاسلام حاجی زاده افزود: تلاش براى اصلاح جامعه، تلاش براى برطرف كردن مفاسد اجتماعى از طریق امر به معروف و نهى از منكر و اهتمام براى تربیت نسل مهذّب و كارا و خلاصه آماده سازى زمینه براى ظهور امام زمان (عج) یكى از وظایف منتظر واقعى است، چون تا زمینه ظهور فراهم نشود امكان ظهور امام زمان (عج)میسر نخواهد شد.

 

وی با بیان اینکه كسب آمادگى هاى فكرى و فرهنگى و نظامى براى یارى امام زمان (عج) را از وظایف دیگر انتظار منجی است، خاطرنشان کرد: این مطلب از آن جهت است که آن حضرت پس از قیام به یارانى نیاز دارند كه حداقل در یكى از عرصه ها بتواند مفید واقع شود./302/854/ب1

ارسال نظرات