۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۸
کد خبر: ۴۳۹۸۴۳
رییس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان:

ستاد رسیدگی به امور مساجد و نمازخانه های ادارات استان تشکیل شود

رییس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان گفت: آیین نامه ابلاغي توسعه و ترویج فرهنگ نماز بايد به صورت بخشنامه براي اجرا به دستگاه هاي اجرايي استان ابلاغ شود.
حجت الاسلام فروزان نژاد امام جمعه موقت بندرعباس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام محمدحسن فروزان نژاد رییس ستاد اقامه نماز هرمزگان عصر امروز در نشست شورای اقامه نماز استان، گفت: براساس آیین نامه ابلاغي توسعه و ترویج فرهنگ نماز بايد ستاد رسیدگی به امور مساجد و نمازخانه های ادارات استان تشکیل شود تا دستگاه ها به صورت ماهیانه به این ستاد گزارش دهند.

 

وي افزود: همچنين ستادي نيز در اداره کل راه و شهرسازی استان براي نظارت و پیگیری و ارزیابی و مدیریت اقامه نماز در مسیرهای حمل و نقلی بايد تشكيل شود.

 

رییس ستاد اقامه نماز استان هرمزگان با بيان اينكه یکی از موثرترین راه ها برای کاستن آسیب های اجتماعی ترویج نماز است، تصریح کرد: با توجه به رهنمودهای مقام معظم رهبری بايد امسال تلاش کنیم این موضوع محقق شود.

 

وی گفت: از اين پس در ابتدای جلسات شوای اداری استان هرمزگان، مباحثي درباره اهمیت نماز مطرح مي شود و همچنين براي پخش اذان در معابر و خیابان ها نيز اقداماتي انجام خواهد شد.

 

در ادامه جاسم جادری استاندار هرمزگان، گفت: اگر امر نماز مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم جوانان بیشتری را به مراکز مذهبی دعوت کنیم از میزان آسیب پذیری جامعه کاسته می شود.

 

وی با اشاره به اهمیت اقامه نماز، افزود: انسان ها باید پی ببرند که نماز در زندگی دارای آثار و برکات فراواني است و سلامت روحی و روانی به بار می آورد و باید بر روی فرهنگ نماز تبلیغ بيشتري شود.

 

استاندار هرمزگان تاکیدکرد: برای ترویج فرهنگ نماز راهکارهای بسیاری وجود دارد اما باید روی اين ابزار و شیوه ها فکر و کار کنیم.

 

وی با بیان اینکه ترویج امر نماز با تبلیغ و معرفی و آگاهي دادن به جامعه انجام می شود، افزود: بر روی اهمیت فرهنگ نماز باید بیشتر کار شود و خوشبختانه صدا و سیما برنامه های مناسبی برای نماز پخش می کند که می تواند مردم را تحت تاثیر قرار دهد.

 

جادری تصریح کرد: اگر در محلات مسجد به اندازه کافی وجود داشته باشد، حتما مردم بيشتري در نماز جماعت شرکت می کنند و بر اين اساس نياز است به سمت افزايش مسجدسازي در محلات و مناطق مختلف استان هرمزگان برویم.

 

وي با بيان اينكه آسیب های اجتماعی به عنوان یک زنگ خطر برای جامعه محسوب مي شوند، اظهار داشت: كاهش و رفع اين آسيب ها مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته است و اگر امر نماز مورد توجه قرار گیرد و بتوانیم جوانان بیشتری را به مراکز مذهبی دعوت کنیم از میزان آسیب پذیری جامعه کاسته می شود.

 

استاندار هرمزگان بیان داشت: نماز باید امري اعتقادی باشد و افراد باید با اعتقاد در نماز شرکت کنند و بر این اساس نیاز است ترویج نماز را مردمی کنیم که در این راستا می توان همایش یاوران نماز را در استان برگزار کرد./202/851/ب1

ارسال نظرات