۰۷ آذر ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۶
کد خبر: ۱۱۷۷۸۲
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت:

منبر رسانه‌ای بی‌بدیل در عرصه ‌جنگ نرم است

خبرگزاری رسا ـ مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت با بیان این‌که عدم بهره‌مندی برخی روستاهای دورافتاده و محروم از مبلغان دینی تأسف‌بار است، گفت: منبر و محراب رسانه‌ای بی‌بدیل برای مقابله با جنگ نرم است.
حجت الاسلام قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان شرقي در امور روحانيت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت امروز در جمع روحانیان، مبلغان، هیات امناء مساجد و مداحان شهرستان هریس اظهار داشت: منبر و محراب رسانه ای بی‌بدیل برای مقابله با ناتوی فرهنگی استکبار جهانی به شمار می رود.

امام جمعه هریس مساجد را کانون مقابله با جنگ نرم دانست و گفت: حضور روحانیان در مساجد شهری و روستایی برای ترویج مسائل اخلاقی و فرهنگی بسیار ضروری است، عدم بهره‌مندی برخی روستاهای دورافتاده و محروم از مبلغان دینی تأسف بار است.

وی تاکید کرد: امروز نسل جوان علاقه‌مند به عرفان و معنویت است و تلاش دارد تا به هر گونه‌ای به سؤالات خود در این راستا پاسخ یابد، امروز وظیفه روحانیت در این عصر پاسخگویی به نیاز معنوی نسل جوان و مقابله با عرفان‌های کاذب، فرقه‌های نوظهور و جریان‌های معاند دین و نظام اسلامی است.

حجت الاسلام احمدی تصریح کرد: دشمنان در تلاش شبانه روزی برای القای خرافات به دین، بدعت‌گذاری و تضعیف اصول متعالی شیعه در جهت ضربه به اسلام هستند، کوچک‌ترین غفلت روحانیت به عنوان مرزبانان اعتقادات دینی مردم، جبران‌ناپذیر خواهد بود.

امام جمعه هریس با بیان این‌که روحانیان باید در ایام محرم با دیدگاهی قوی، به‌روز و گسترش مطالعه در منابر حضور یابند، افزود: امروز مرزها برداشته شده و دشمنان به آسانی از طریق اینترنت و ماهواره در خانه‌های مردم حضور دارند که در مقابل این هجمه دشمنان اسلام روحانیان در خط مقدم قرار دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر ترویج مفاهیم ولایی در مراسم عزاداری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) اظهار داشت: اعضای هیأت امنای مساجد و مداحان می توانند برای دفاع از حریم ولایت و آشنایی جوانان با اصل ولایت مطلقه فقیه اقدام به برگزاری برنامه‌هایی جنبی و آموزشی کنند./935/پ202/س
ارسال نظرات