۰۵ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۳۶۵۱۸
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

هدف اصلی وهابیت از بین بردن تفکر نجات بخش شیعه است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سابق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز گفت: هدف اصلی فرقه ضاله وهابیت از بین بردن تفکر نجات بخش شیعه در جهان است.
حجت الاسلام نظري

 

حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز که در آستانه سالروز تخریب قبور ائمه اطهار در قبرستان بقیع، ترتیب یافت اظهار داشت: هشتم شوال، یادآور حادثه تلخی است که اوج بی منطقی، حماقت و اعتقادات افراطی فرقه ضاله وهابیت را نشان داد.

 

وی با بیان تفکر وهابیت اندیشه ای ضاله و مطرود نزد شیعه و سنی است، خاطرنشان کرد: ماهیت وهابیت نشأت گرفته از تفکرات التقاطی و افراطی گروه ها و فرقه های وابسته به استکبار جهانی است، چراکه تمامی تحرکات، مواضع و حتی فتاوای به ظاهر علمای وهابی در جهت منافع دشمنان اسلام است.

 

حجت الاسلام نظری با تاکید بر این‌که وهابیت، زاده استکبار جهانی و پرداخته استعمار است، گفت: هدف اصلی این فرقه که با حمایت کامل صهیونیزم بین الملل فعالیت دارد، از بین بردن تفکر نجات بخش شیعه در جهان است، اقداماتی که بر پایه تفکرات وهابی اجرایی شود، ضد اندیشه های شیعی و تفسیری منحرف از احکام اسلام و آیات قرآنی است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر توجه عمیق و حساسیت محققان و پژوهشگران حوزوی نسبت به ابعاد اقدام نامبارک وهابیت در تخریب بقاع متبرکه بقیع، ادامه داد: دشمنان اسلام با راه اندازی و حمایت از این گروهک ضدبشری و ضد انسانی سعی در مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتقادات مذهبی، دینی و فکری مردم ایران را دارند.

 

وی با اشاره به حمایت گسترده غرب از گروه های ضاله به ویژه وهابیت تصریح کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی با تجهیز و راه‌اندازی این گروهک ضدبشری به دنبال بی آبرویی اسلام و جهان تشیع است، بهره برداری های رسانه ای گسترده از تحرکات وهابیت همه نشان از برنامه ریزی استکبار برای اسلام ستیزی است.

 

 حجت الاسلام نظری بی منطقی وهابیت را سوژه رسانه های غربی برای ضربه به اسلام دانست و گفت: اگر امروز سران برخی کشورهای عربی منطقه از این فرقه حمایت می‌کنند نه به خاطر منافع امت اسلامی بلکه به خاطر کسب منافع شخصی و حفظ جایگاه تعامل و ارتباط با آمریکا و همدستان او است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با تاکید بر این‌که امت اسلامی بیش از هر زمان دیگری نیازمند وحدت و انسجام برای مقابله با توطئه های غرب و فرقه‎‌سازی نظام سلطه است، تصریح کرد: هرگونه عقب نشینی از مواضع به‌حق در شرایط کنونی، به سران فرق ضاله در انجام اقدامات ضداسلامی و بشری جسارت خواهد داد./935/ت302/ب

ارسال نظرات